«Росава»: шлях до успіху
До честі колективу і власників – підприємство вдалося зберегти в найважчий для української економіки період, на рубежі 1990-х і 2000-х, коли білоцерківська «Росава» могла легко поповнити ряди безлічі вітчизняних заводів, що банально зникли з ринку. У середині 2000-х на підприємство прийшла спеціально підготовлена антикризова команда керівників, і в його історії розпочався новий етап. Протягом наступних десяти років, аж до сьогоднішнього дня, АТ «Росава» неухильно розвивається, розширюючи горизонти своїх інтересів далеко за межі України. Сьогодні підприємство випускає кілька лінійок шин сучасних моделей для легковиків, сільгосптехніки і комерційного транспорту, які продаються у понад 60 країнах світу.
Технології
Над підвищенням свого технічного рівня підприємство працює з 2005 року, коли була зроблена перша серйозна інвестиція в майбутнє – закуплено програмне забезпечення Pro/Engineer і «Каскад» для точного розрахунку характеристик шин ще на етапі їх проектування. Потім було куплено триплексну екструдерну лінію для випуску протектора і боковини Berstorff. З’явилися також дві лінії форматорів-вулканізаторів фірми Harburg Freudenberger потужністю 600 тис. покришок на рік кожна, агрегат із виготовлення бортових кілець Vipo Libepal, лінія з виробництва гермошару Krauss Maffei Berstorff, дві машини розкрою брекера Spoolex S. A. S, два складальних універсальних агрегати Harburg Freudenberger… І це все ще без допоміжного обладнання – випробувального стенду «Ока», пристрою для закачування протектора у котушки, систем енергопостачання та іншого. В результаті завод «Росава» не просто виробляє шини – він міг це робити і до того. Тепер він виробляє шини якісні, з високими ходовими характеристиками, надійні, з точним балансуванням і конкурентоспроможною ціною.
Асортимент
Сучасне обладнання та новий підхід до питань маркетингу дали змогу частіше випускати нові моделі шин, а також більше типорозмірів (сьогодні в номенклатурі підприємства їх понад 200). Але найважливіше досягнення «Росави» не в кількісній, а в якісній площині: це насамперед освоєння разом з бюджетною лінійкою продукції медіум-сегмента під брендами Rosava та Premiorri. Показово, що лише близько 50% випущених шин продаються в Україні, інші йдуть на експорт. Одне з нещодавніх досягнень компанії – абсолютно нова літня модель медіум-сегмента Rosava Itegro. У цієї покришки симетричний направлений протектор, підвищена стійкість до пошкоджень боковин. Нещодавно «Росава» відрапортувала споживачам про ще один свій успіх – поставлення на потік першої в історії компанії 17-дюймові шини, якою стала Premiorri Solazo S Plus із асиметричним малюнком протектора. Найсвіжіша новинка – шина для мікроавтобусів та легких вантажних автомобілів моделі Snowgard-Van (швидкісна категорія R, 170 км/год), підготовлена до зимового сезону 2016 р. в розмірах 15 і 16 дюймів. Ця модель пройшла європейську сертифікацію за показниками зчеплення з мокрою дорогою, опору коченню і рівнем шуму.
Зимові моделі
Перші моделі зимових шин у Білій Церкві почали робити ще в 1990 році, а сьогодні 1/3 місцевої продукції – зимовий асортимент. Передусім це сучасні моделі медіум-класу – лінійка фрикційних шин Premiorri ViaMaggiore, модель Rosava Snowgard і серія Rosava Snowgard з можливістю шипування. На потоці і вже відомі бюджетні моделі – шини серії WQ-101, WQ-102, WQ-103, БЦ-6, БЦ-10 тощо. Справжній предмет гордості – шина Snowgard-Van. Під час її створення фахівці компанії «Росава» використовували сучасні технології. Малюнок протектора з застосуванням зимової силіки забезпечив покришці хороше зчеплення на засніженому і зледенілому покритті, підвищену зносостійкість, кращу паливну економічність і екологічну безпеку. Сполучені між собою блоки плечових блоків протектора утворюють єдину робочу поверхню, яка витримує підвищене навантаження, а їх жорсткість скорочує гальмівний шлях і поліпшує керованість. Фрикційна модель Snowgard 195/65 R15 стала відправною точкою для розробки лінійки Snowgard з можливістю шипування. Тривимірні ламелі шини (технологія 3D Gripping) забезпечують хорошу керованість і ефективне відведення води з плями контакту. Висока щільність ламелей і кромок блоків протектора підвищує зчіпні властивості на снігу і льоду. Цьому також сприяють гумові суміші на основі натурального каучуку та силіки. Жорсткіший склад суміші підканавкового шару надійно утримує шипи, унеможливлюючи їх втрату. До речі, обсяг продажу зимових шин АТ «Росава» за підсумками 9 місяців цього року зріс на понад 30%.
«Росава Assistance»
Компанія «Росава» вийшла на новий рівень і щодо сервісу для клієнтів. Так, шини медіум-класу білоцерківського виробництва мають розширену гарантію «Росава Assistance». У нинішньому сезоні за умови купівлі двох або чотирьох шин Premiorri ViaMaggiore або Rosava Snowgard покупець одержує в подарунок сервісну картку з можливістю безкоштовно отримувати такі послуги: ремонт або заміна шини при експлуатаційному пошкодженні, запуск двигуна при розрядженому акумуляторі, або організаційна інформаційна допомога під час руху. Наприклад, за дзвінком в сервісний центр клієнта обслужать у тому регіоні, де відбулося експлуатаційне пошкодження шини. Технічна служба оперативно приїде на місце, за необхідності безкоштовно евакуює автомобіль на СТО, де шину діагностують і замінять або безкоштовно відремонтують. За таким самим принципом власник картки зможе скористатися безкоштовною послугою запуску двигуна, інформаційним сервісом або організаційною допомогою, наприклад, за оренду прокатного авто.