X

Чому не можна їздити на зимовій гумі влітку

Оставлять дохаживать зимнюю резину на летний сезон решение пусть не очень популярное, но встречающееся. Почему нельзя ездить летом на зимних шинах?

Середина весни – це саме час подумати про зміну зимових шин на літні. Температура вийшла в стійкий плюс, а снігу не обіцяють навіть у вигляді мокрого. Але деякі автолюбителі залишають зимову гуму і на літо. Чи можна так робити?

Аргументи для такого рішення зводяться переважно до того, що на літню зараз грошей немає, а зимова “ще походить”. Або цю докатаю, “дотру”, а на наступну зиму вже новий комплект куплю. При цьому необхідність купівлі хороших зимових шин, власне, на зиму ні у кого не викликає сумнівів. Але нумо розбиратися, чи доречна така економія?

Почати варто з основного – з суміші, з якої виготовляють шини. Для зимових вона інша, з великою кількістю каучуку, а відповідно – м’якша. І відповідно, ця суміш розрахована на роботу за мінусових або навколонульових температур. А коли на вулиці +5 С (а асфальт гарячіший за повітря) зимові шини надмірно м’які. До того ж спека і спекотне сонце швидше “сушать” і руйнують зимову гуму влітку.

Другий важливий чинник – спеціальний зимовий малюнок протектора. Як тільки виробники шин не стараються, придумуючи якомога досконаліші малюнки, блоки, ламелі, щоб забезпечити краще зчеплення зі снігом, льодом, мокрим снігом, а також ефективне відведення цього самого мокрого снігу. На гарячому асфальті літньої дороги весь цей арсенал стає неефективним, шина підламується в поворотах, протектор гірше тримається за дорогу. Якщо говорити водійським сленгом, шини “пливуть”. Відповідно, ефективність гальмування і проходження поворотів падають.

Гальмівний шлях збільшується, причому доволі сильно! На сухому асфальті під час гальмування зі швидкості 80 км/год автомобілю на зимових шинах може знадобитися на 7-10 метрів більше! Якщо їхати повільніше, на міських 50-60 км/год, різниця гальмівного шляху порівняно з літніми шинами все одно становитиме близько 5 метрів. Щоб вам було легше уявити  -це довжина седана D-класу. Але ж часом навіть зайвий, додатковий метр, може допомогти уникнути ДТП. На мокрому асфальті ситуація ще гірша – автомобілю на зимових шинах знадобиться приблизно в півтора раза більше дистанції, ніж авто на літніх!

Помітно гірша і керованість машини. Якщо імітувати об’їзд раптової перешкоди (переставку або ж “лосиний тест”), то на літніх шинах його можна виконати на більшій швидкості. Різниця становить близько 10 км/год. Тобто на швидкості 70 км/год ви не втратите контролю над машиною і зможете безпечно завершити маневр, тоді як на зимовій гумі на такій швидкості цього зробити не вийде.

А тепер уявіть, як себе поведе машина на трасі після тривалої поїздки на високих швидкостях, якщо раптом виникне необхідність інтенсивно загальмувати?

Ну і в завершенні аргумент про економічність. Через те, що склад зимових шин м’який, в літню пору вони зношуються набагато сильніше, ніж взимку. Так що про цілорічну їх експлуатацію не може бути й мови, тут навіть до осені в нормальному вигляді вони можуть і не доходити.

Тому не намагайтеся обдурити закони фізики і не наражайте себе на зайвий ризик та небезпеку!

Якщо ви ще не обрали собі літні шини, то ми якраз підібрали різні варіанти для різних бюджетів і типів автомобіля:

Читайте також:
Власникам кросоверів: огляд літніх шин
Читайте також:
Тримай баланс: найкращі шини за критерієм ціна-якість

Експертна думка від Autoshini.Com

Якщо власник авто вирішив їздити на зимових шинах і навесні та влітку, то як правило це означає що шини вже в не дуже гарному стані. Швидше за все власник розуміє, що на наступний сезон цих шин не вистачить та приймає рішення «дотирати» шини влітку, а на наступну зиму встановлювати нові. Але треба бути уважним та обережним. Адже зимові шини не тільки дуже мʼякі при літніх температурах, що погіршує їх характеристики керованості та гальмування на розігрітій дорожній поверхні. Крім того вони мають більший опір і підвищують витрати пального. Також на таких шинах, в яких протектор вже не високий, небезпечно їздити під час дощу. Виникає також ризик раннього аквапланування, коли між шиною та дорогою створюється водяний клин.