Перший тест шини Premiorri Solazo S Plus
Презентована наприкінці минулого року шина Premiorri Solazo S Plus, незважаючи на продовження модельної лінійки Solazo, стала унікальним виробом компанії Росава. Новинка не схожа на жоден виріб, випущений у Білій Церкві за всю 45-річну історію підприємства.
Насамперед, це перша 17-дюймова легкова шина, зроблена на заводі Росава, по-друге, – перша шина з асиметричним малюнком протектора згідно з останніми тенденціями світової шинної індустрії, по-третє, під час виробництва такої шини використовується гумова суміш з підвищеним вмістом силіки.
Технології
На озброєння асиметричному рисунку протектора інженери поставили цілий ряд конструктивних особливостей для підвищення робочих характеристик у різних умовах руху. Передусім слід відзначити три жорстких поздовжніх блоки 1, які забезпечують кращу курсову стійкість, керованість, а також ефективну передачу тягових і гальмівних зусиль як під час розгону, так і гальмування. Дренажна система являє собою чотири широкі поздовжні канали 2 (глибиною 8 мм) і діагональні канавки. Завдяки їм шини будуть стійкішими до аквапланування. Конструкція зовнішніх плечових блоків, жорстко поєднаних між собою перемичками 3 , гарантує хороші зчіпні властивості при різких маневрах. Дуже важливо, що в складі протектора такої шини має бути підвищений вміст силіки (оксид кремнію), що відображено в назві S+. Цей компонент знижує опір коченню, покращує зчіпні властивості і забезпечує стабільність характеристик у різному діапазоні температур. На боковині шини Premiorri Solazo S Plus зроблена інформаційна ділянка у вигляді контуру машини, де зручно відзначати розташування шин на транспортному засобі, що корисно під час їх сезонної зміни. Крім того, в цій низькопрофільній шині є ударостійке потовщення боковини безпосередньо поруч з місцем насаджування шини на диск. Це дуже актуальний захисний елемент на наших розбитих дорогах. Лінійка Premiorri Solazo S Plus з індексом швидкості V (до 240 км/год) розроблена в кількох типорозмірах: 225/45R17, 215/55R17, 205/50R17, 245/40R18, 235/45R17, 225/40R18, 225/50R17, 225/55R16. У продаж надійшли типорозміри 225/45R17 і 215/55R17.
Тест
Щоб довго не чекати наших порівняльних тестів шин, ми вирішили влаштувати очну ставку Premiorri Solazo S Plus c шиною-прародичкою Premiorri Solazo. Оскільки ці моделі випускаються з різним посадковим діаметром, для тесту були взяті найближчі розміри – 215/55R17 і 205/55R16 відповідно. Шини порівнювали на трасі спорткомплексу «Чайка». Для випробувань взяли автомобіль Volkswagen Golf Variant. У програмі було два тести – перевірка гальмівних властивостей на сухому асфальті (з 80 до 5 км/год) і керованість на сухому покритті в тесті «переставка». За результатами випробувань цих двох візуально різних, але споріднених шин у новинки – помітна перевага. Саме до цього і прагнули творці Solazo S Plus, призначеної для більш швидких і важких автомобілів, а також для активних драйверів.
Думки
Попередній аналіз шини з урахуванням її розмірності та твердості гуми протектора (в обох шинах – 72 одиниці за Роквеллом, клас А) не давав змоги спрогнозувати результат тесту, тому він був особливо цікавий. Після 10 гальмувань на кожній шині різниця в гальмівному шляху майже в 1 м на користь нової шини. При цьому новинка Premiorri Solazo S Plus вразила стабільністю гальмівних властивостей – розкид показників після перших трьох гальмувань становив менше 30 см, а загалом – до 0,5 м у діапазоні від 27,0 до 27,5 м. Отримане середнє значення гальмового шляху для цієї шини становило 27,2 м. У моделі Solazo під час гальмування помітний більший розкид показів – близько 1 м (у діапазоні від 27,8 до 28, 7 м), а її середній результат – 28,1 м.
Різниця в поведінці машини на шинах Premiorri двох поколінь і різної розмірності виявилася більш помітною, ніж я очікував. На 16-дюймових Premiorri Solazo машина чітко виконує маневр «переставка» на швидкості 60 км/год. Підвищити межу до 65 км/год не дає сильний знос передньої осі. Їхати на такій швидкості можна завдяки 17-дюймовим шинам Premiorri Solazo S Plus. На них вдається виконати маневр на 5 км/год швидше. Та й поведінка автомобіля змінюється. Він краще слухається керма в граничному режимі і більш чітко дотримується траєкторії, оскільки завантажені передні колеса ефективніше чинять опір бічному ковзанню. Щоправда, в момент різкого маневру розвантажена задня частина машини сильніше зривається в занесення.