Думка компанії Nokian Tyres щодо заборони шипів та інших нововведень в Україні
Як вже відомо, згідно з проектом закону №4683 від 17.05.2016 (про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність із актами Європейського Союзу), експлуатація транспортних засобів категорій L, M1, M2, N1 в зимовий сезон на автомобільних дорогах з твердим покриттям допускається виключно з використанням пневматичних зимових шин, а також всесезонних. Також «не допускаються до участі в дорожньому русі автомобільними дорогами з твердим покриттям транспортні засоби з шипованими пневматичними шинами, крім руху за заздалегідь визначеними відповідними органами місцевого самоврядування маршрутами з урахуванням дорожньо-кліматичних умов, за яких безпеку дорожнього руху неможливо гарантувати з використанням інших засобів протиковзання. Експлуатація транспортних засобів у літній сезон допускається з використанням зимових пневматичних шин для повного використання ресурсу за відсутності шипів і залишкової висоти малюнка протектора щонайбільше три міліметри.
Читайте також: Зимові шини будуть обов’язковими, але тільки без шипів
Що думає про ці нововведення компанія Nokian Tyres, нам розповів Павло Гидзиль, комерційний директор компанії «Нокіан Шина».
«На наш погляд, цей законопроект містить низку положень, упровадження яких може серйозно погіршити ситуацію з безпекою руху в Україні. Отже, доволі спірною є заборона на використання шипованих шин взимку. Що, власне, мають анмір захистити цією нормою автори законопроекту? Дороги, якість яких не витримує критики? У нас, на жаль, поки що немає таких автомагістралей, як у Європі. Для того щоб відмовитися від шипованих шин у зимовий період, необхідно спочатку скрізь забезпечити високу якість асфальтового покриття та його належне технічне обслуговування. Дорожня і комунальна служби готові взяти на себе такі зобов’язання? Навряд чи. Ми всі прекрасно знаємо, що проблема дорожнього ремонту стоїть дуже гостро, що дороги в Україні взимку не чистять і своєчасно не посипають навіть у столиці. А як бути тим автомобілістам, які живуть за містом і тому змушені їздити дорогами різного типу? Адже для них шиповані шини є невід’ємною частиною особистої безпеки. Хто в разі заборони шипів відповідатиме за благополучний результат їхніх поїздок? Варто також пам’ятати, що українська зима дуже мінлива: з ранку може йти дощ, а до вечора підмерзає і дорога покривається крижаною кіркою. А шип якраз не дає шині ковзати на льоду і укоченому снігу. Шип робить керування взимку більш передбачуваним і надійним, а в деяких ситуаціях шипи, без перебільшення, рятують життя і водієві, і пішоходу. Nokian Tyres безперервно вдосконалює систему шипування своїх шин. Наші шипи вже вписуються в обмеження деяких європейських країн саме тому, що не руйнують дорожнє полотно.
А стосовно передбачуваного дозволу використовувати взимку всесезонні шини, то законодавцям потрібно розуміти, що такий крок точно негативно позначиться на безпеці руху. Проведемо аналогію: порівнювати гумову суміш зимової шини та літньої – приблизно, як зіставляти бензин і дизельне пальне. Завдання ті самі, але принцип роботи абсолютно різний. Гумова суміш для зимових шин є м’якшою за рахунок високого вмісту натурального каучуку, малюнок протектора у зимових моделей більш агресивний. Це дає змогу забезпечувати надійне зчеплення і в мороз, і в сльоту. Літні шини орієнтовані на великі швидкості і максимальне відведення води. Тому для них розробляється більш жорстка гумова суміш з підвищеним вмістом силіки та інших компонентів, які унеможливлюють деформацію шини за умови високих швидкісних навантажень. Таким чином, крім сезонної приналежності, виробник вкладає в назву моделей певний сенс, а саме безпеку і комфорт на дорозі в той чи інший час року.
Щиро сподіваємося, що норму, яка дає змогу використання влітку стертих зимових шин без шипів, буде вилучено із законопроекту. Це взагалі непрофесійна постановка питання. По суті, на законодавчому рівні дається добро на те, щоб абсолютно невиправдано ризикувати здоров’ям, своїм або чужим життям. Новачки на дорозі і ті знають, що безпека руху безпосередньо залежить від залишкової глибини канавок протектора. Не потрібно бути провидцем, щоб спрогнозувати, що з таким законом кількість аварій на українських дорогах значно зросте. Думка експертів з цього питання категорична: зношені шини під забороною в будь-який час року! Крім цілковитої невідповідності якостей зимової гумової суміші літнім умовам водіння, необхідно враховувати ще й значне збільшення гальмівного шляху зношених шин.
Улітку рекомендується використовувати тільки літні шини із залишковою глибиною протектора не нижче за гранично допустиму норму, Nokian Tyres рекомендує мінімально безпечну глибину 4 мм. Тільки так можна мінімізувати дорожні ризики.
Ми схвалюємо намір зобов’язати автомобілістів узимку використовувати зимові шини. Насправді компанія «Нокіан Шина» вже 10 років провадить роботу в цьому напрямку. Ми постійно говоримо про необхідність використання взимку тільки зимових шин. Для України характерні яскраво виражена сезонність і різкі, часто раптові зміни погоди. І не треба цей факт скидати з рахунків. Ми справді багато інвестуємо в безпеку, і ми за те, щоб в Україні нарешті з’явився закон, що зобов’язує водіїв взимку використовувати лише зимові шини».
Читайте також:
Continental озвучив думку щодо заборони шипованих шин в Україні
Goodyear про обов’язкове застосування шин по сезону і заборону шипованих шин в Україні