Ведущий специалист компании Goodyear высказал свое мнение относительно возможных изменений в законодательных актах Украины в сфере автомобильного транспорта.
Як вже відомо, згідно з проектом закону №4683 від 17.05.2016 (про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність із актами Європейського Союзу), експлуатація транспортних засобів категорій L, M1, M2, N1 у зимовий сезон на автомобільних дорогах з твердим покриттям допускається виключно з використанням пневматичних зимових шин, а також всесезонних. Також «не допускаються до участі в дорожньому русі автомобільними дорогами з твердим покриттям транспортні засоби з шипованими пневматичними шинами, крім руху заздалегідь визначеними відповідними органами місцевого самоврядування маршрутами з урахуванням дорожньо-кліматичних умов, за яких безпеку дорожнього руху неможливо забезпечити з використанням інших засобів протиковзання. Експлуатація транспортних засобів у літній сезон допускається з використанням зимових пневматичних шин для повного використання ресурсу за умови відсутності шипів і залишкової висоти малюнка протектора не більше за три міліметри.
Що думає про ці нововведення компанія Goodyear, нам розповів Ігор Перепьолкін – керівник відділу продажу легкових шин Goodyear Dunlop Tires Ukraine.
«Слідуючи за європейським законодавством, Україна хоче заборонити зимові шини з шипами з метою збереження асфальтного покриття. Прагнення, здавалося б, раціональне і далекоглядне, але не бере до уваги низки важливих чинників. Шипи необхідні на багатьох ґрунтових доріг і деяких доріг регіонального значення, де неможливо забезпечити якісне зчеплення іншим способом. В таких умовах заборона на шипи не дасть значного позитивного ефекту, але відчутно зменшить безпеку. До того ж вплив на зношення дорожнього полотна деяких шипованих шин – таких, як Goodyear – на всі 100% вкладається у вимоги тієї частини Європи, де їх дозволено.
А ідея продовжувати їздити влітку на частково зношеній зимовій гумі без шипів для повного використання ресурсу, вона, безсумнівно, підкуповує економічною привабливістю. Однак така економія може позначитися куди серйознішими збитками і втратами. Річ у тому, що моделі для різних сезонів відрізняються не тільки малюнком протектора, а й складом гуми. Використання зимових шин у спеку може негативно впливати на курсову стійкість автомобіля і збільшити гальмівний шлях.
Всесезонні моделі – це, на перший погляд, компроміс між грошовими витратами та робочими характеристиками. Але варто взяти до уваги, що середньостатистична зима в більшій частині Європи доволі м’яка, температура рідко опускається нижче мінус 5 градусів за Цельсієм. В такому кліматі всесезонні шини справді здатні забезпечити ефективне зчеплення з дорогою. А от в умовах непередбачуваних українських зим з їхньою мінливою погодою експлуатація всесезонних моделей може бути ризикованою. Ми вважаємо, що цей факт слід врахувати під час розробки закону. Водночас ми підтримуємо зобов’язання використовувати взимку зимові шини, оскільки це може відчутно зменшити аварійність у холодний період».
Читайте також:
Думка компанії Nokian Tyres щодо заборони шипів та інших нововведень в Україні
Continental озвучив думку щодо заборони шипованих шин в Україні