Ви дивились на календар? Осінь у розпалі! А за низьких температур повітря автомобільні системи повинні працювати як годинник, інакше проблем не уникнути. Тому настав час почати готуватися.
1. Моторне мастило | |
Для надійного запуску двигуна доцільніше використовувати моторне мастило із зимовою в’язкістю по SAE 0W, 5W або 10W. Мастила такої в’язкості дозволяють запускати справні двигуни при температурі до мінус 25–30°С. | |
2. Охолоджуюча рідина | |
Якщо охолоджувальна рідина виробила встановлений ресурс – замініть її. Старий антифриз небезпечний ще й тим, що антикорозійні присадки у складі втрачають свої властивості і це викликає корозію деталей. | |
3. Акумуляторная батарея | |
Незаряджена батарея не забезпечить надійний запуск двигуна, в ній може навіть замерзнути електроліт. Перевірте щільність електроліту, очистіть клеми від оксидів, а корпус батареї – від бруду. | |
4. У дизелях – свічки розжарення | |
Для перевірки свічок розжарення дизеля заміряйте їх електричний опір. Воно має бути приблизно однаковим на всіх свічках. Якщо є сумніви щодо працездатності свічок, їх краще замінити. | |
5. Свічки запалювання | |
Необхідно очистити свічки запалення від нагару та перевірити величину зазорів між електродами. Краще перевірити працездатність свічок на стенді або замінити їх на нові. | |
6. Бачок омивача | |
Вже зараз потрібно переходити на використання зимових рідин у бачку омивача. На мокрих дорогах скла забруднюються, і без омивача їздити просто небезпечно. | |
7. Гальмівна рідина | |
Якщо за термінами через пару місяців гальмівну рідину все одно доведеться змінювати, бажано зробити це заздалегідь, до початку зими. | |
8. Антикорозійне покриття | |
Старе антикорозійне покриття днища, що відшарувалося, видаліть. Іржаві ділянки зачистіть, загрунтуйте та покрийте антикором для днища. Обробіть внутрішні порожнини кузова, поки ще тепло та сухо. | |
9. Ущільнювачі дверей | |
Силіконове мастило надає гумі водовідштовхувальні властивості та знижує ризик примерзання ущільнювача до металевої поверхні. | |
10. Шини | |
Якщо зимової гуми ще немає, саме час її купити, оскільки середньодобова температура наближається до позначки 7 градусів за Цельсієм. А це гранична температура, нижче за яку потрібно використовувати зимові шини. | |
11. Трос приводу гальма стоянки | |
Корозія троса ручника під оболонкою може призвести до його заклинювання. Попадання води та бруду прискорює корозію і може призвести до повної втрати його рухливості. З метою профілактики бажано змастити трос ручника (за допомогою шприца наповнити оболонку моторним маслом), і звикати частіше користуватися гальмом стоянки на прогрітій машині, щоб зберегти рухливість троса в оболонці. | |
12. Лакофарбове покриття | |
На зимовий період для герметизації мікропор у лакофарбовому покритті кузова на його поверхню бажано нанести захисний шар воску. Для цього краще використовувати препарати із серії «твердий віск» або поліролі, що містять у своєму складі віск. Заповнюючи дрібні тріщини і пори у шарі фарби, подібні засоби перешкоджають проникненню в них вологи та солі, запобігаючи появі корозії. | |
13. Личинки замків дверей та багажника | |
Моторне масло для змащування личинок замків непридатне, воно занадто густе, та й ключ у маслі забруднить одяг. Потрібні спеціальні мастила або універсальні (WD-40, LM-40), але вони потребують регулярного оновлення. У безвихідній ситуації допустимий замінник – гальмівна рідина. | |
14. Система харчування | |
Видалити воду з бензобака можна по-різному: злити відстій через пробку, зняти бензобак цілком або використовувати засоби автохімії, що видаляють її через систему живлення. | |
15. Крила, пороги | |
Вогнища корозії, що починається, на кузові потрібно зачистити і підфарбувати (або обробити незмивним антикором). Інакше сіль на наших дорогах прискорить корозію, і навесні обсяг роботи буде вже набагато більшим. | |
16. Щітки склоочисників | |
Якщо одним помахом щіток вже не вдається видалити зі скла дрібні краплі дощу і на склі залишаються неочищені смуги – щітки пора змінювати. На зиму краще ставити «зимові» щітки із закритим чохлом шарнірами і більш еластичними елементами, що чистять. | |
17. Обігрівач | |
Перевірку обігрівача особливо потребують старі «Жигулі», у яких з першою подачею гарячої рідини в «пічку» нерідко рветься діафрагма крана, і тосол ллється під ноги пасажиру. Можливо, доведеться знімати та промивати радіатор «пічки». |