X

Підготовка авто до зими. 17 кроків.

Ви дивились на календар? Осінь у розпалі! А за низьких температур повітря автомобільні системи повинні працювати як годинник, інакше проблем не уникнути. Тому настав час почати готуватися.

1. Моторне мастило
Для надійного запуску двигуна доцільніше використовувати моторне мастило із зимовою в’язкістю по SAE 0W, 5W або 10W. Мастила такої в’язкості дозволяють запускати справні двигуни при температурі до мінус 25–30°С.
2. Охолоджуюча рідина
Якщо охолоджувальна рідина виробила встановлений ресурс – замініть її. Старий антифриз небезпечний ще й тим, що антикорозійні присадки у складі втрачають свої властивості і це викликає корозію деталей.
3. Акумуляторная батарея
Незаряджена батарея не забезпечить надійний запуск двигуна, в ній може навіть замерзнути електроліт. Перевірте щільність електроліту, очистіть клеми від оксидів, а корпус батареї – від бруду.
4. У дизелях – свічки розжарення
Для перевірки свічок розжарення дизеля заміряйте їх електричний опір. Воно має бути приблизно однаковим на всіх свічках. Якщо є сумніви щодо працездатності свічок, їх краще замінити.
5. Свічки запалювання
Необхідно очистити свічки запалення від нагару та перевірити величину зазорів між електродами. Краще перевірити працездатність свічок на стенді або замінити їх на нові.
6. Бачок омивача
Вже зараз потрібно переходити на використання зимових рідин у бачку омивача. На мокрих дорогах скла забруднюються, і без омивача їздити просто небезпечно.
7. Гальмівна рідина
Якщо за термінами через пару місяців гальмівну рідину все одно доведеться змінювати, бажано зробити це заздалегідь, до початку зими.
8. Антикорозійне покриття
Старе антикорозійне покриття днища, що відшарувалося, видаліть. Іржаві ділянки зачистіть, загрунтуйте та покрийте антикором для днища. Обробіть внутрішні порожнини кузова, поки ще тепло та сухо.
9. Ущільнювачі дверей
Силіконове мастило надає гумі водовідштовхувальні властивості та знижує ризик примерзання ущільнювача до металевої поверхні.
10. Шини
Якщо зимової гуми ще немає, саме час її купити, оскільки середньодобова температура наближається до позначки 7 градусів за Цельсієм. А це гранична температура, нижче за яку потрібно використовувати зимові шини.
11. Трос приводу гальма стоянки
Корозія троса ручника під оболонкою може призвести до його заклинювання. Попадання води та бруду прискорює корозію і може призвести до повної втрати його рухливості. З метою профілактики бажано змастити трос ручника (за допомогою шприца наповнити оболонку моторним маслом), і звикати частіше користуватися гальмом стоянки на прогрітій машині, щоб зберегти рухливість троса в оболонці.
12. Лакофарбове покриття
На зимовий період для герметизації мікропор у лакофарбовому покритті кузова на його поверхню бажано нанести захисний шар воску. Для цього краще використовувати препарати із серії «твердий віск» або поліролі, що містять у своєму складі віск. Заповнюючи дрібні тріщини і пори у шарі фарби, подібні засоби перешкоджають проникненню в них вологи та солі, запобігаючи появі корозії.
13. Личинки замків дверей та багажника
Моторне масло для змащування личинок замків непридатне, воно занадто густе, та й ключ у маслі забруднить одяг. Потрібні спеціальні мастила або універсальні (WD-40, LM-40), але вони потребують регулярного оновлення. У безвихідній ситуації допустимий замінник – гальмівна рідина.
14. Система харчування
Видалити воду з бензобака можна по-різному: злити відстій через пробку, зняти бензобак цілком або використовувати засоби автохімії, що видаляють її через систему живлення.
15. Крила, пороги
Вогнища корозії, що починається, на кузові потрібно зачистити і підфарбувати (або обробити незмивним антикором). Інакше сіль на наших дорогах прискорить корозію, і навесні обсяг роботи буде вже набагато більшим.
16. Щітки склоочисників
Якщо одним помахом щіток вже не вдається видалити зі скла дрібні краплі дощу і на склі залишаються неочищені смуги – щітки пора змінювати. На зиму краще ставити «зимові» щітки із закритим чохлом шарнірами і більш еластичними елементами, що чистять.
17. Обігрівач
Перевірку обігрівача особливо потребують старі «Жигулі», у яких з першою подачею гарячої рідини в «пічку» нерідко рветься діафрагма крана, і тосол ллється під ноги пасажиру. Можливо, доведеться знімати та промивати радіатор «пічки».