1. Моторне мастило |
| Для надійного запуску двигуна доцільніше використовувати моторне мастило із зимовою в’язкістю по SAE 0W, 5W або 10W. Мастила такої в’язкості дозволяють запускати справні двигуни при температурі до мінус 25–30°С. |
2. Охолоджуюча рідина |
| Якщо охолоджувальна рідина виробила встановлений ресурс – замініть її. Старий антифриз небезпечний ще й тим, що антикорозійні присадки у складі втрачають свої властивості і це викликає корозію деталей. |
3. Акумуляторная батарея |
| Незаряджена батарея не забезпечить надійний запуск двигуна, в ній може навіть замерзнути електроліт. Перевірте щільність електроліту, очистіть клеми від оксидів, а корпус батареї – від бруду. |
4. У дизелях – свічки розжарення |
| Для перевірки свічок розжарення дизеля заміряйте їх електричний опір. Воно має бути приблизно однаковим на всіх свічках. Якщо є сумніви щодо працездатності свічок, їх краще замінити. |
5. Свічки запалювання |
| Необхідно очистити свічки запалення від нагару та перевірити величину зазорів між електродами. Краще перевірити працездатність свічок на стенді або замінити їх на нові. |
6. Бачок омивача |
Вже зараз потрібно переходити на використання зимових рідин у бачку омивача. На мокрих дорогах скла забруднюються, і без омивача їздити просто небезпечно. |
7. Гальмівна рідина |
Якщо за термінами через пару місяців гальмівну рідину все одно доведеться змінювати, бажано зробити це заздалегідь, до початку зими. |
8. Антикорозійне покриття |
| Старе антикорозійне покриття днища, що відшарувалося, видаліть. Іржаві ділянки зачистіть, загрунтуйте та покрийте антикором для днища. Обробіть внутрішні порожнини кузова, поки ще тепло та сухо. |
9. Ущільнювачі дверей |
| Силіконове мастило надає гумі водовідштовхувальні властивості та знижує ризик примерзання ущільнювача до металевої поверхні. |
10. Шини |
| Якщо зимової гуми ще немає, саме час її купити, оскільки середньодобова температура наближається до позначки 7 градусів за Цельсієм. А це гранична температура, нижче за яку потрібно використовувати зимові шини. |
11. Трос приводу гальма стоянки |
| Корозія троса ручника під оболонкою може призвести до його заклинювання. Попадання води та бруду прискорює корозію і може призвести до повної втрати його рухливості. З метою профілактики бажано змастити трос ручника (за допомогою шприца наповнити оболонку моторним маслом), і звикати частіше користуватися гальмом стоянки на прогрітій машині, щоб зберегти рухливість троса в оболонці. |
12. Лакофарбове покриття |
| На зимовий період для герметизації мікропор у лакофарбовому покритті кузова на його поверхню бажано нанести захисний шар воску. Для цього краще використовувати препарати із серії «твердий віск» або поліролі, що містять у своєму складі віск. Заповнюючи дрібні тріщини і пори у шарі фарби, подібні засоби перешкоджають проникненню в них вологи та солі, запобігаючи появі корозії. |
13. Личинки замків дверей та багажника |
| Моторне масло для змащування личинок замків непридатне, воно занадто густе, та й ключ у маслі забруднить одяг. Потрібні спеціальні мастила або універсальні (WD-40, LM-40), але вони потребують регулярного оновлення. У безвихідній ситуації допустимий замінник – гальмівна рідина. |
14. Система харчування |
| Видалити воду з бензобака можна по-різному: злити відстій через пробку, зняти бензобак цілком або використовувати засоби автохімії, що видаляють її через систему живлення. |
15. Крила, пороги |
| Вогнища корозії, що починається, на кузові потрібно зачистити і підфарбувати (або обробити незмивним антикором). Інакше сіль на наших дорогах прискорить корозію, і навесні обсяг роботи буде вже набагато більшим. |
16. Щітки склоочисників |
| Якщо одним помахом щіток вже не вдається видалити зі скла дрібні краплі дощу і на склі залишаються неочищені смуги – щітки пора змінювати. На зиму краще ставити «зимові» щітки із закритим чохлом шарнірами і більш еластичними елементами, що чистять. |
17. Обігрівач |
| Перевірку обігрівача особливо потребують старі «Жигулі», у яких з першою подачею гарячої рідини в «пічку» нерідко рветься діафрагма крана, і тосол ллється під ноги пасажиру. Можливо, доведеться знімати та промивати радіатор «пічки». |