Вібро- або шумоізоляція: з чим боротися за комфорт?

Тишины в салоне можно достичь дополнительными средствами, но не все различают две главные причины шума.

Вибро- или шумоизоляция

Шуми в автомобілі можуть бути одного з двох походжень. Перші – це власне зовнішні шуми, що проникають у салон. Шуми другого походження – вібраційної природи. Їх видають панелі кузова, що вібрують, передаючи і посилюючи шуми роботи механізмів, кочення коліс.

У боротьбі з шумами вібраційного походження головне – перешкодити вібрації кузовних панелей, які, як правило, мають найбільшу площу з усіх інших поверхонь. Тому віброізоляція полягає в обклеюванні відповідними матеріалами плоских ділянок кузова – дверних панелей, перегородок, капотів, крил. Матеріали для віброізоляції працюють за принципом частотного фільтра: вони не усувають шум, а перетворюють його з високочастотного в низькочастотний, менш помітний для людського слуху. Для позитивного результату буває достатньо покрити матеріалом 40% загальної площі «вібронебезпечних» кузовних панелей. Технічно ці матеріали зазвичай представляють собою мати на бітумній основі – вони роблять лист металу важчим, перешкоджаючи його високочастотній вібрації. Іноді в масу бітуму додають полімер – він позбавляє бітумний шар хрусткого призвуку під час роботи аудіосистеми в мороз. Наклеєна поверх бітуму фольга ще більше ускладнює оброблений метал, однак такий сендвіч потребує високої кваліфікації під час укладання, щоб під матом не залишилося повітря, яке може викликати корозію.

Вибро- или шумоизоляция

Матеріали для шумоізоляції створені поглинати дорожні та залишкові шуми, пропущені віброізоляцією. Ці матеріали являють собою спінені мати з комірчастою структурою, в порах якої загасають звукові хвилі. Шумоізолюючі матеріали, покриті зовнішнім шаром фольги, застосовують там, де може підвищуватися температура – наприклад, на панелі капотів, у районі розташування глушників. Пористі мати роблять багатошаровими, зі свинцевим або алюмінієвим прошарком, що служить додатковим буферним шаром для поширення звукових коливань. Є шумоізоляційні матеріали, які можуть вбирати вологу, і такі, які цього не роблять. Перші працюють краще, але доти, доки не намокнуть; крім того, вони загрожують кузову корозією, тому їх краще не застосовувати на підлозі. У будь-якому разі, при обробці тих автомобілів, у яких не можна виключити попадання вологи під покриття підлоги, шумоізоляційні мати краще не приклеювати до металу, щоб їх можна було витягти для просушування.