X

5 порад як проїхати глибоку калюжу

Синоптики обещают всей стране дожди до конца недели. И если в дождливые выходные можно отсидеться у камина или тепловентилятора, то в будни нам приходится выходить из дому и «плыть» на работу через заливаемый водой город. Казалось бы, мы уже делали это сотни раз, но привыкание к опасности – тоже опасность.

1. Позначити себе

У дощову погоду вистачає чинників, які заважають тому, щоб водій міг помічати все, що його оточує. Це і стіна дощу, і мокрі з обох сторін стекла салону, і шум крапель, що заглушає звичні звуки…

В місті і без того багато обставин, які має враховувати шофер, а під час опадів усім водіям доводиться розподіляти свою увагу серед більшої кількості факторів, ніж у спокійну погоду.

Навіть вдень на машині, що рухається, треба увімкнути ближнє світло або протитуманні фари, а то і все разом – це зробить ваш автомобіль помітнішим серед струменів дощу і виділить його серед інших машин, що стоять уздовж вулиці. Особливо, якщо на вашій машині немає ходових вогнів.

Задній габарит автомобіля в умовах зливи треба позначити габаритними вогнями, що вмикаються разом із ближнім світлом фар або «протитуманками». Використовувати задній протитуманний ліхтар, який відіграє роль «габариту» підвищеної потужності, без туману в місті не варто – він осліплюватиме тих, хто їде позаду.

2. Тиша в салоні

У напруженому трафіку, просто на багатосмуговій вулиці в дощ постарайтеся забезпечити тишу в машині – краще вимкнути радіо і попросити пасажирів не розмовляти. Це зменшить кількість чинників, які потребують вашої уваги. Не сподівайтеся, що всі водії навколо вас дисципліновані і ввімкнули фари, тому особливо старанно вдивляйтеся в дзеркала під час перелаштовувань і на поворотах.

3. Обмежити маневри

Уникайте зайвих маневрів – у місті за нештатної видимості перелаштування підвищують ризик неприємностей. Не поспішайте здійснювати маневр, якщо на всі 100% не впевнені, що нікому не заважаєте – додаткова небезпека в тому, що в умовах дощу іншому водієві відреагувати на вашу помилку буде важче: та сама погана видимість, збільшений гальмівний шлях тощо.

4. Не спливайте

Аквапланування в місті цілком можливе там, де зустрічаються глибокі калюжі або потоки води. Автомобіль може перетворитися у некерований снаряд, який рухається в напрямку дії сил інерції – водій втрачає контроль над курсом і не має можливості ефективно гальмувати. Головний фактор тут – швидкість руху.

Є й інші чинники – особливості малюнка протектора, ступінь зношення шини (залишкова глибина протектора), тип дорожнього покриття, товщина шару води на дорозі, вага автомобіля, розподіл його ваги тощо, але всі їх можна нівелювати, якщо їхати не поспішаючи.

5. Гальма

Після глибоких калюж гальма можуть бути не такими ефективними, але в місті потрібно тримати їх у постійній готовності. Проїхавши глибоку водну перешкоду, варто просушити гальмівні колодки, несильно натиснувши кілька разів на педаль.