X

Школа акуратної їзди на SUV

Сегодня автомобиль, не боящийся повреждений при борьбе с дорожными препятствиями, найдешь разве что в гаражах армейского спецназа. Но есть гражданские машины, созданные для встреч со всякими трудностями: внедорожники, SUV’ы и им подобные. Как правильно ездить на таких авто в сложных условиях?

Купуючи SUV, ми усвідомлено обираємо авто, здатне на більше, ніж просто котитися з точки А в точку Б. А якщо ви віддаєте перевагу активному способу життя, то машина регулярно потрапляє на лісові дороги, розбиті шосе, не очищені від снігу вулиці і частенько виїжджає на високі бордюри. Розповісти про те, як подарувати собі ще більше автомобільної свободи і не ризикувати машиною, нам допоможе нова Suzuki Vitara S з її 140-сильним турбомотором.

У місті

Бережіть колеса

Сьогодні SUV (і Vitara S не виключення) – це не грубий підкорювач бездоріжжя, а практичний, універсальний і комфортний автомобіль зі спортивним характером. Велику увагу в ньому приділено отриманню задоволення від активної та емоційної їзди, безпеки й керованості. Тому колісні диски мають великий діаметр, а шини – невисокий профіль, тому їх слід поберегти на нерівностях. Наприклад, для Suzuki Vitara S диски можуть бути тільки 17-дюймовими, але профіль колеса 215/55 R17 все ж достатній, щоб боротися з примхами доріг. Тільки грубі ями на асфальті треба долати без поспіху, щоб шина не пром’ялася і асфальт не дістав алюмінію диска. Те саме стосується зустрічі з бордюрами. Тим паче що саме кросовери ми часто використовуємо для штурму бровок під час паркування, добре, що дорожній просвіт 185 мм дає змогу це робити.

Обережно з порогами!

Високий кліренс надає водію впевненості, і деколи це присипляє пильність. Спиратися на показник дорожнього просвіту потрібно з холодною головою. Пам’ятайте, що кліренс – це відстань від дороги до нижньої нерухомої частини кузова. Але ж є ще й підвіска, її важелі… Тому потрібно знати реальний просвіт своєї машини і тверезо оцінювати відстань до бордюрів, трамвайних рейок, криги та інших перешкод, що виступають над рівною поверхнею. Загалом нескладно навчитися на око визначати висоту таких перешкод і порівнювати її з можливостями авто. Це допоможе зберегти красиві пороги цілими і неушкодженими, а підвіску позбавить зайвого ремонту.

Спойлер

Для поліпшення аеродинаміки сучасні SUV’и оснастили додатковими елементами під бампером. Це, як правило, пластикова або гумова накладка, яка перенаправляє потік повітря. Різного роду пандуси, в’їзди на тротуар і в підземні гаражі, нестандартні «лежачі поліцейські» можуть приховувати для них загрозу. Suzuki Vitara S з її короткими звісами і кутами в’їзду/з’їзду (відповідно 18,20 і 28,20) має хороші показники геометричної прохідності. Хоча у багатьох сучасних кросоверів бампери «висять» занизько і потребують уваги під час проїзду перешкод.

На шосе

Камінці

Навіть на швидкісних вітчизняних автомагістралях нас іноді підстерігають ті самі небезпеки, що і на забутих богом шосейках. Каміння дрібного калібру може залишити подряпини на фарбі в нижній частині бампера, порогах, капоті. На щастя, у кросоверів пофарбований капот зазвичай розташований доволі високо, камінці туди майже не дістають, а от пороги і нижня частина бамперів часто стають вразливими. Якщо, звісно, у вас не Suzuki Vitara S з ефективними захисними пластиковими накладками.

Колеса

Не всі купують SUV для того, щоб вирушати в заміські поїздки розбитими дорогами. Чимало водіїв просто втомилися видивлятися дорогою на чергову зустріч вади на асфальті малознайомої ділянки шляху. Переваги кросовера тут полягають у високій посадці, яка дає змогу помітити й оцінити ковдобину здалеку. Особливим козиром у такій ситуації ми вважаємо міцну енергоємну підвіску нашої Suzuki Vitara S. Це, до речі, у машин класу SUV зустрічається не завжди, оскільки часто їх складають на платформі легкових моделей. Щоб зменшити ризик вивести автомобіль із ладу на ямах, можна порадити не в’їжджати у вибоїну на пригальмованих колесах, щоб не збільшувати навантаження на них.

На природі

На живіт

Більшість автомобілів класу SUV позашляховиками вважаються з великою натяжкою. І якщо власники Suzuki Vitara S з її вражаючими показниками геометричної прохідності (кут рампи – 17,70) можуть дозволити собі доволі сміливі поїздки поза асфальтом, то багатьом іншим насамперед варто побоюватися пошкодити розташовані під днищем вузли та агрегати. Це може статися на гребені пагорба, на валунах, дерев’яних настилах, в глибокій колії.

Подряпини

Поширений вид відмітин на кузові машин для активного відпочинку – подряпини на кузові. Зазвичай це легкі пошкодження лаку на бортах і виступаючих частинах – фронтальних поверхнях і кутах бамперів, на тих же порогах, відбортуваннях колісних арок. Обрану нами Suzuki Vitara S ми не боялися пошкодити під час зйомок на пересіченій місцевості – пластикове оздоблення цієї машини і саме не боїться гілок та сухої, твердої трави, і надійно захищає від них пофарбований метал.