Классификация шин для кроссоверов и внедорожников
Шини для позашляховиків, насамперед, підрозділяються за призначенням: шосейні, шосейно-позашляхові та позашляхові. Два останні типи — це високопрофільні шини з характерним малюнком протектора з великими блок-шашечками та канавками. Це дозволяє протистояти гострим краям каменів та шматків льоду, легко вигрібати сніг та бруд із плями контакту. Вони добре поглинають удари при їзді бездоріжжям, але на трасі шосейно-позашляхові, а особливо позашляхові шини більше шумлять й мають гірші характеристики керованості та стійкості.
Шосейні шини, у свою чергу, поділяються на літні, зимові («європейські» та «арктичні» — шиповані та нешиповані) та всесезонні. Плюс до цього вони бувають преміум-, медіум- та економ-класу.
Тип зимової гуми автовласник має обрати сам, виходячи з регіону та умов експлуатації машини. Але варто пам’ятати, що високошвидкісні «катки», та й інші шосейні покришки не працюють на серйозному бездоріжжі, оскільки бруд швидко забиває вузькі та дрібні канавки, перетворюючи їх на «сліки».
Всесезонну гуму для позашляховиків можна назвати універсальною, оскільки вона придатна для різних сезонів, для доріг та бездоріжжя. Однак ця універсальність виключає наявність гарних характеристик у різних умовах. Шосейно-позашляхові, а особливо позашляхові шини для зимових доріг України малопридатні, оскільки на льоду їх зчіпні властивості недостатні. Тому позашляховики на зиму необхідно «взувати» у зимову гуму.
Шини для кросоверів дещо відрізняються. Малюнки протектора літніх та зимових покришок для автомобілів цього класу часто бувають однаковими. Але їхня внутрішня конструкція відрізняється. Вибираючи і зимову, і літню гуму для автомобілів класу SUV — Sport Utility Vehicle та SAV — Sports Activity Vehicle, потрібно враховувати не лише максимально допустиму швидкість, а й навантаження. Справа в тому, що повна маса багатьох кросоверів більша, ніж легкових автомобілів, відповідно, шини повинні витримувати додаткове навантаження. Для цього каркас та брекер позашляхових покришок роблять посиленими.
Для кросоверів, особливо великих, потрібні шини з великим індексом вантажопідйомності. Також при виборі шин необхідно враховувати рекомендації автовиробника. Особливо важливим являється індекс вантажопідйомності на поганих дорогах, де шини практично повсюдно схильні до підвищених навантажень. Якщо не звернути на це увагу, то легкова покришка на кросовері, потрапляючи до ями на високій швидкості, може луснути. Для автомобілів цього класу це особливо небезпечно, оскільки центр їхньої ваги розташований високо. У разі бічних сил такі автомобілі менш стійкі, ніж легкові.
Якщо немає довідкової літератури, індекс вантажопідйомності можна знайти на літніх шинах, встановлених на вашому кросовері. Він нанесений на боковині шини поряд із індексом швидкості. Також визначити індекс вантажопідйомності можна поділивши повну масу автомобіля на чотири. Результат відповідатиме навантаженню на одне колесо.