Взимку ризик перегріти машину нижче ніж у спеку, проте правильний рівень охолоджувальної рідини не менш важливий. Адже він відповідаю і за роботу систем обігріву в тому числі. Виникає питання що ж доливати, якщо рівень антифризу впав нижче мінімуму? Чи можна для доливу використовувати воду?
Чому ризиковано доливати воду?
- Вода має низький порог кипіння. Вже при 100 градусах вода перетворюється на пару, тиск різко зростає і як наслідок – розрив патрубків, витік і поломка розширювального бачка;
- вода викликає корозію металевих деталей та відкладення накипу в системі охолодження;
- при мінусовій температурі вода замерзає та розширюється, що може призвести від розриву радіатор до розколу блоку циліндрів;
- суміш води та антифризу в мороз насичується кришталами льоду, які можуть пошкодити помпу та створити льодові корки в системі.
Очевидно що використання води взимку для доливу рівня системи охолодження – пряма дорога до поломки авто. Потрібно використовувати антифриз, тобто спеціальну суміш води, етиленгліколю (або пропіленгліколю) і комплексу спеціальних присадок (антикорозійних, антипінних, колірних тощо).
Переваги використання антифризу
- антифриз не замерзає за низьких температур.
- він має вищу температуру кипіння
- антифриз за рахунок присадок змащує “помпу”
- склад антифризу забезпечує антикорозійний захист.
Очевидно що використання та долив антифризу значно ефективніше та безпечніше ніж води. В залежності від авто можуть використовуватись антифризи різних типів:
- G11
- G12
- G12+
- G13
Заливати та доливати слід саме рекомендований виробником тип антифризу!