X

Чи правда, що передні стійки важливіші, ніж задні

Передние стойки подвески многие считают важнее задних, и с этой позиции относятся к замене износившихся амортизаторов. Насколько это оправдано?

Узагалі передня і задня підвіски розраховані як дві складові однієї системи – шасі автомобіля конкретної моделі, тому говорити про більшу важливість передніх або задніх амортизаторів (або стійок у зборі) не коректно. Але якщо розглядати функціонал цих компонентів детальніше, то справді можна помітити чималу різницю в ролях, які відіграють задні і передні стійки. Отже, це правда, що справність передніх стійок важливіша для автомобіля, ніж задніх?

Безпека

Почасти це правда. Нештатна амортизація коліс порушує їх контакт із поверхнею дороги, зокрема, колесо, що підстрибує на нерівностях гірше гальмує і гірше слухається керма. Оскільки задні колеса автомобіля зазвичай не пов’язані з кермом, «розхитаність» задніх амортизаторів не така небезпечна, як передніх.

Комфортабельність

Неправда. Несправні амортизатори викликають стукіт коліс на ямах і розгойдування кузова незалежно від місця «служби» – як передні, так і задні. Більше того, відповідно до теорії автомобіля, задні стійки, що повністю втратили здатність до демпфірування, частіше викликають коливання кузова, що призводить до дискомфорту пасажирів – аж до закачування.

Довговічність ходової

Іноді правда. Розхитаний амортизатор провокує підвищене зношування шарнірів, пов’язаних із колесом, яке він «обслуговує». Оскільки з передніми колесами часто пов’язано більше шарнірів, ніж із задніми (кермові наконечники, сайлент-блоки і кульові опори кількох важелів), то і шкоди від нештатно частих коливань кузова завдається більше. Але ситуація обертається іншою стороною, якщо позаду автомобіля – незалежний багатоважіль із його безліччю рухомих зчленувань, а спереду до того ж – найпростіший McPherson.

Вантажопідйомність

Неправда. Взагалі, зношені амортизаторні стійки справді негативно впливають на вантажопідйомність – навантажений автомобіль розгойдує більше ніж звичайно, підвіска працює некомфортно і часто спрацьовує до пробою. Але якраз задні, а не передні стійки беруть основну частину корисного навантаження автомобіля (задньомоторні машини не беремо до уваги) – тому перевозити багато вантажу сильніше заважають несправні задні амортизатори.

Насправді не варто думати про те, яка частина підвіски важливіша для автомобіля – машина має бути справною вся цілком, тому за помітних ознак зношення елементів як передньої, так і задньої підвіски потрібно провести діагностику і за можливості швидше замінити несправні деталі.