Зимняя резина незаменима в наших краях в осеннее-зимний период.
Відлига в Україні нерідко супроводжується коментарями: «Ну ось знову снігу немає, а я на зимовій резині». А все тому, що деякі водії не розуміють, як працюють зимові шини, і посилаються на досвід європейських країн, де не перевзувають авто. «Автоцентр» проводить лікнеп і пояснює, навіщо вони потрібні і які їхні переваги.
Справді, у багатьох європейських країнах автомобілі не перевзувають на зиму. Але не тому, що там дороги добре чистять, а тому, що у Франції або Великій Британії клімат м’якіший, не кажучи вже про Італію. Зими там переважно дощові та й температура рідко опускається нижче +5°С. Хоча в скандинавських країнах або гірських регіонах зимова резина – обов’язкова.
Багато хто знає, що перевзуватися на зимові шини варто за середньодобової температури менше +7°С. Річ у тому, що літня резина за такої температури починає тверднути.
У зимових шин інший склад гуми, а тому вона не твердне в мороз і, відповідно, не втрачає властивостей. Тобто, зчеплення на льоду краще, а гальмівний шлях менший, ніж у літніх шин.
Крім того, зимові покришки відрізняються малюнком протектора, що дає змогу більш ефективно відводити воду і сніг. Відповідно, поведінка автомобіля на мокрій і слизькій дорозі краща.
Перевагу зимової резини над літньою наочно продемонстровано в цьому відео. Повнопривідний кросовер Subaru Forester на літніх шинах програє задньопривідному купе BMW M3 E46 з зимовими покришками.