Стоит ли удалять царапины от «дворников»?
У процесі експлуатації поверхня лобового скла зазнає негативного впливу снігу, дощу, граду, каміння та пилу. Дрібні частинки, що проникли в двірник, залишають на склі мікроподряпини, через які воно мутніє. Також причиною помутніння скла може бути неправильний догляд. Наприклад, використання абразивних засобів для чищення, сухих грубих ганчірок та зловживання скребком у зимовий період. Позбутися дефектів та повернути лобовому склу настільки важливу для безпеки прозорість можна шляхом полірування.
Цей метод застосовується, якщо глибина мікроподряпин становить 2 – 4 мікрони. Для цього використовують фетрові кола, а також спеціальні абразивні пасти та порошки. Глибокі пошкодження можна усунути шліфуванням, але при цьому знімається більш товстий шар й міцність скла, як триплексного, так і розжареного зменшується. Це може призвести до його руйнування в процесі подальшої експлуатації автомобіля.
Крім того, після шліфування на поверхні скла неминуче утворюються оптичні неоднорідності — воно стає «лінзою» з діоптріями. Оптичні спотворення, що виникають при цьому, заважають водієві стежити за дорожньою обстановкою.
У спеціалізованих майстернях полірування лобового скла зазвичай займає 2-3 години. Вартість робіт залежить від розмірів та глибини пошкоджень, а також від класу та марки автомобіля. У будь-якому випадку це обійдеться дешевше, ніж заміна.
Щоб полірування лобового скла від подряпин знадобилося якомога рідше:
- використовуйте спеціальні миючі засоби та м’які серветки;
- не порушуйте швидкісний режим — чим вища швидкість, тим більша ймовірність подряпати автоскло;
- обирайте склоочисники високої якості — жорстка гумова підкладка може залишити характерний малюнок на скляній поверхні. Змінюйте щітки, як тільки помітите перші ознаки пошкоджень.