Чи потрібно прогрівати двигун

Непрогретый двигатель работает нестабильно и громко, но и слишком длительный прогрев также нежелателен.

Суперечка про те, чи потрібно прогрівати двигун, триває не одне десятиліття. У минулі часи все було зрозуміло – старі карбюраторні двигуни необхідно довго прогрівати до робочої температури. Тепер за все відповідає електроніка, що вибирає оптимальний режим роботи і для холодного двигуна. Однак питання прогріву двигуна на морозі все одно залишається актуальним. «Автоцентр» пропонує розглянути аргументи за та проти.

Нужно ли прогревать двигатель зимой

  1. Потрібно згадати холодну оливу густішу і в’язкішу. Відповідно і насосу прокачувати його важче, і деталі двигуна не отримують належного мастила. Особливо таке «масляне голодування» небажане для підшипників колінвалу. Ось чому з електронного блоку управління надходить команда збільшити оберти двигуна – щоб деталі змащувалися. Тому непрогрітий двигун шумний і витрачає більше палива.
  2. Непрогрітий каталізатор працює не на повну силу. В результаті зростає вміст шкідливих речовин у вихлопі.
  3. Перепад температур небезпечний для поршнів. Насамперед, руйнуються канавки, в яких встановлені поршневі кільця.
  4. При тривалій роботі на неодружених оборотах часто страждають свічки запалювання. Оскільки паливна суміш занадто багата, їх буквально заливає бензином, тому вони швидше виходять з ладу.
  5. Генератор на неодружених оборотах виробляє недостатній заряд, а тому зростає навантаження на акумулятор.

Соломонове рішення прогрівати двигун недовго, не більше 3-5 хвилин. Цього більш ніж достатньо, щоб мотор досяг робочої температури. До того ж, за цей час вдасться очистити авто від снігу та льоду.