Критерии выбора демпфирующих элементов для многих – тайна за семью печатями. Как выбирать амортизаторы?
Ніщо так не впливає на керованість і безпеку автомобіля, як елементи підвіски. Серед купи деталей найбільш впливають на характеристики підвіски будь-якого автомобіля саме амортизатори, а від їх вибору і раніше залежить як безпеку, так і комфорт.
Принцип роботи будь-якого амортизатора не змінюється вже більше ста років — рідина або газ в комплексі з рідиною гасять коливання, активно виробляючи при цьому тепло. Саме тому на зміну масляним амортизаторам прийшли газомасляні, оскільки рідина під впливом температури закипала і утворювала повітряні пробки.
У чому різниця між газовим і масляним амортизатором і чи варто вибирати їх за ціною?
Строго кажучи, вибирати тут особливо нічого – назвав модель автомобіля і отримав від продавця упаковку з амортизатором. Але ж не тільки розмірами визначаються параметри цього важливого вузла, від якого залежить комфорт і безпеку руху. Як же правильно вибирати амортизатори?
Які амортизатори краще газові або масляні
Теоретично кожен сторонній виробник амортизаторів зможе представити як газомасляні, так и гідравлічні амортизатори.
Особливо це стосується асортименту для бюджетних автомобілів, для власників яких покупка дорогого газомасляного амортизатора может бути накладною.
Не кажучи Вже про чисто газових спортивних моделях.
Тим не менше даже іменіті бренди можуть запропонувати набори стійок для найдоступніших автомобілів в Україні – від бюджетних Ланосів и Сенс, середнячків Лачетті, до популярних кросоверів і позашляховиків виробництва КНР.
А щоб правильно вибрати стійку для конкретної моделі, патенти, враховувати ряд параметрів – зусилля на стиск, зусилля відбою, Хід і діаметр штока, а також вага амортизатора або вкладиш в зборі.
Збираючись купувати нові амортизатори, майте на увазі, що ресурс вашої «обнови» буде залежить від стану ходової частини в цілому. Адже через люфтів в з’єднаннях підвіски на амортизатор часто передаються додаткові навантаження, які призводять до його передчасного виходу з ладу.
Особливо це стосується автомобілів з підвіскою типу Mc-Pherson, де амортизатор грає роль несучої системи і від його стану залежить робота всієї стійки. Тому тим чи іншим чином придивіться до ходової вашої машини уважніше – можливо, є сенс разом з заміною демпфуючих елементів провести ремонт підвіски. Крім іншого, таке суміщення ремонтних операцій обійдеться дешевше, ніж окремо.
Варто також знати, що в даний час в Україні є можливість здати амортизатори в капітальний ремонт – це обходиться на 30-50% дешевше покупки нового, причому на відновлений вузол теж надається гарантія.
На завершення слід додати, що автомобільний амортизатор – вузол досить складний і конструктивно, і з точки зору його поведінки. Тому правильно оцінити його роботу і охарактеризувати її особливості можуть тільки висококваліфіковані фахівці або неупереджені діагностичні стенди. Так що все більш-менш суттєві подробиці щодо характеристик «стійок» з’ясовуйте у офіційних дилерів – вашої автомобільної марки або виробника амортизаторів.
Визначтеся з ходовими параметрами автомобіля
Визначтеся, які ходові параметри автомобіля ви хочете отримати – більш комфортні або більш драйверські. Жорсткі «стійки» різного ступеня «спортивності» зазвичай є в каталогах багатьох марок амортизаторів, а ось більш м’які в порівнянні зі стандартними доведеться пошукати – та й знайдуться не для кожної моделі авто. Тому вже на початковому етапі вибору може вийти, що ви обмежені у виборі бренду.
Втім, вже сама модель автомобіля може підказати оптимальний варіант використання тих чи інших амортизаторів.
Виробник завжди вкаже той тип стійки, яка задумувалася інженерами як оптимальна.
А чи варто прислухатися до інженерів, які розробили підвіску, особиста справа кожного. По крайней мере, познайомиться з рекомендаціями заводу-виробника зайвим не буде.
Враховуйте характеристики амортизаторів
Майте на увазі – більш жорсткі амортизатори скорочують ресурс деталей-витратних ходової частини: сайлент-блоки і шарові опори доведеться міняти частіше.
А до таких якраз відносять однотрубні газо-масляні амортизатори. Всередині склянки влаштовано два відділення, в одному закачаний під тиском азот, у другому масло.
Більш жорсткі вони за рахунок того, що тиск азоту становить близько 25-35 атм, а крім того, масло укладено в обмежений обсяг, регульований газовою секцією.
Виберіть тип амортизатора
З огляду на той факт, що будь-який амортизатор, незалежно від конструкції, виконує близько 500-700 робочих тактів на кілометр шляху, тип амортизатора буде впливати не тільки на комфорт в салоні і керованість.
Але і на рівень зносу. Не дарма повністю гідравлічні конструкції практично витіснені газомасляної. Їх ресурс не набагато нижче, зате вони відносно м’які.
Масляні або газомасляні? Якщо заводські настройки ходової частини вас влаштовували, купуйте оригінальні амортизатори в оригінальному виконанні – без оглядки на те, яка у них начинка. До слова сказати, найчастіше на сучасних машинах застосовуються газонаповнені конструкції, і для багатьох машин чисто масляних конструкцій не існує. Зате газомасляні амортизатори можуть бути двох типів – низького і високого тиску, відповідно, з меншим чи більшим ступенем спортивності. В принципі, газонаповнені амортизатори краще працюють при активній їзді на поганих дорогах, тому цілеспрямовано прагнути до їх купівлі варто тільки початківцям «шумахерам». Масляні використовують для більш комфортної їзди, при інших рівних умовах вони дешевше і як правило більш довговічні.
Визначте місце купівлі
Важливо визначитися з місцем покупки, оскільки серед амортизаторів дуже багато підробок. Купувати амортизатори у офіційних продавців – автодилерів або дилерів компаній-виробників амортизаторів – вигідно в розумінні безкоштовної установки і забезпечення гарантії. Тим більше, що нерідко при самостійному монтажі амортизаторів на машину продавець не підтримує гарантію на проданий товар. Але все частіше середній український автомобіліст купує амортизатори в інтернеті, отримуючи покупку через всюдисущі поштові компанії.