Яка сигналізація краща: 4 питання про «сигналки»
Надійність охоронних систем останніх поколінь зіграла з ними злий жарт: «сигналка» працює безвідмовно і власнику не спадає на думку, що вона може допустити викрадення автомобіля або крадіжку із салону. Адже те, що система покірно відкликається на кнопку брелока і слухняно відчиняє-зачиняє двері, ще не означає, що вона зробить все як слід, коли до неї підступиться зловмисник-професіонал. Є кілька питань, які допоможуть вам зробити висновки про надійність вашої сигналізації або необхідність її заміни.
Чи потрібно міняти стару охоронну систему на сучаснішу?
Глибокі апгрейди охоронних систем відбуваються кожні 4-5 років. Творці змінюють систему кодування радіосигналу, вводять нові зони контролю (внутрішньосалонні датчики об’єму), систему інформування водія (зворотний зв’язок), опановують нові канали зв’язку та виявлення автомобіля (GPS, GSM). Дрібні «рестайлінги», що стосуються другорядних моментів, не беремо до уваги: нарощування дальності дії брелока, збільшення кількості сервісних (допоміжних функцій), зміна дизайну брелоків.
Фізичне зношування змонтованої на машині сигналізації залежить від інтенсивності експлуатації і стає помітним не раніше ніж через ті самі 3-4 роки. Передусім це буде зношування кнопок брелока, датчиків-вимикачів тощо. Брелок із «розбитими» контактами кнопок можна спробувати замінити на новий, до деяких систем вони продаються окремо, хоча це обійдеться недешево. Але якщо в такому «віці» система працює без проблем, експлуатацію можна продовжувати. А от якщо виникають збої електроніки, серйозний ремонт навряд чи буде доцільним – систему краще замінити всю.
Чи можна залишити на машині стару сигналізацію, якщо купуєш авто рук?
Якщо старий автомобіль доволі дорогий, а продавця ви раніше не знали, краще встановити нову сигналізацію. Адже немає ніякої гарантії, що перед продажем машини її охоронну систему хтось не «доопрацював», щоб мати можливість через якийсь час безперешкодно викрасти «свій» автомобіль у нового власника. Ну або, не замінюючи «сигналки», слід перереєструвати в основному блоці всі брелоки, що дісталися від колишнього власника. Комірки пам’яті, в яких брелоки записуються, необхідно очистити всі без винятку (зазвичай їх чотири). Адже не виключено, що в одній із них залишається записаним ще один, невідомий вам брелок, з яким зловмисник може прийти за вашою машиною в будь-який зручний для себе час. Те саме рекомендується робити після кожного випадку, коли пульт керування системою і сам автомобіль потрапляли в чужі руки – наприклад, на СТО. Процедури перереєстрації та очищення пам’яті описані в керівництві з експлуатації, вони доступні будь-якому автомобілісту.
Де краще встановлювати сигналізацію на нову машину в автосалоні чи спеціалізованій майстерні?
Як правило, працівники спеціалізованих майстерень досконально знають всі нюанси охоронних систем та їх інсталяції. Вони мають час і можливості, щоб грамотно й таємно встановити всі компоненти, а також налаштувати та запрограмувати службові та сервісні функції під індивідуальні запити клієнта. Тоді як установники автосалонів на проданих машинах зазвичай реалізують лише частину можливостей системи, нашвидкуруч активуючи найнеобхідніше. Автомобіль можна поставити і зняти з охорони, відкрити багажник, підняти «доводкою» стекла. Але у дилерських СТО є свій плюс: якщо виникнуть проблеми з «сигналкою» або двигуном, ці фахівці вирішуватимуть питання комплексно, і вам не треба буде їздити окремо в автосервіс і до майстрів-установників.
Чи можна ненавмисно неправильними діями зламати сигналізацію?
Несправності охоронних систем зустрічаються рідко, і їх викликає одна з трьох причин: або неправильні дії власника, або порушення в електрообладнанні автомобіля, або збої самої сигналізації. Якщо користувач уважно ознайомився з керівництвом з експлуатації, нештатних ситуацій при користуванні системою виникати не повинно. Важливий елемент керування «сигналкою» – прихована кнопка Valet, правила користування і розташування якої потрібно знати. Також важливо вчасно міняти батарейку в брелоку. Іноді помилкові спрацювання сигналізації трапляються через намокання або розрегулювання кінцевих вимикачів – на дверцятах, капоті, кришці багажника. Якщо обробка їх аерозолем з універсальним мастилом не мала успіху, звертайтеся до фахівців – як і у всіх інших випадках несправностей охоронної системи.