Покупая подержанный автомобиль, обязательно опробуйте его на ходу. Как при этом правильно слушать ходовую часть?
Тестуючи вподобаний автомобіль, не потрібно намагатися створити якісь екстремальні режими – їдьте так, як ви їхали б на своїй машині у своїх справах. Але при цьому уважно прислухайтеся до звуків у нижній частині кузова, а також – до відчуттів на педалях і кермі. При цьому важливо знати, що означає кожен підозрілий звук або вібрація – точніше, у що виллється усунення їх причин.
Хід автомобіля
На ділянці шосе без поперечних ухилів машина має йти рівно, навіть якщо водій відпустить кермо. Відведення в сторону може означати як елементарне порушення кутів встановлення передніх коліс або зношення шин, так і деформацію кузова або деталей ходової частини. Так що це привід для глибшої діагностики.
Гальмування
Легко торкнувшись гальмівної педалі, треба прислухатися – в цей момент можуть проявити себе клацанням і стуком люфти в підвісці. Плавне натискання педалі має супроводжуватися рівномірним уповільненням машини, її відведення в сторону просигналізує про несправність одного або кількох гальмівних механізмів, головного циліндра гідроприводу. Коли двигун працює, кількаразове натискання на педаль, має відбуватися з однаковими зусиллями і однаковим ходом педалі.
Вібрації на кермі
Якщо під час гальмування з’являються вібрації на кермі або гальмівній педалі, це може бути свідченням деформації гальмівних дисків. Грубий скрегіт зазвичай сигналізує про зношення колодок.
Подолання нерівностей
Під час подолання нерівностей у справного автомобіля можуть бути чутними лише глухі звуки від контакту коліс із горбовинами і поглибленнями дорожнього покриття. Інший акустичний супровід потребує детального розгляду з боку фахівців-ходовиків.
Робота амортизаторів
Щоб перевірити амортизатори, змусьте підвіску попрацювати з великою амплітудою на поперечних «хвилях», або хоча б подолати лежачого поліцейського. Подолання таких великих поперечних нерівностей не має призводити до розгойдування машини. Серія незначних дефектів на асфальті не повинна супроводжуватися дрібним стуком, якщо він має місце – амортизатори під серйозною підозрою.
Робота підшипників маточин
Найважче буває діагностувати за звуком зношені підшипники маточин. Вони, як правило, видають рівний гул, який не зникає після переходу в накат із вимкненою передачею, але дещо змінюється зі зміною швидкості.
Правильна діагностика ходової частини важлива тому, що її несправності в різних випадках можуть вилитися в зовсім різні суми. Так, причина стукотів і скрипів підвіски може виявитися як «копієчною», так і вартістю в десятки тисяч гривень. Те саме і з гальмами: в деяких випадках зношені вузли гідроприводів можна перебрати з використанням недорогих ремкомплектів, а в деяких ремонт потребує заміни дорогих комплектуючих у зборі. Тому важливо заздалегідь знати особливості конструкції та ремонту конкретної моделі, яку бажаєте купити.
Як обрати машину: пробна поїздка
Як обрати машину знизу: 5 причин відмовитися від купівлі
Як обрати автомобіль: 5 секретів, які викриє салон
Як обрати автомобіль: 5 проблем, які потрібно шукати під капотом
Як обрати машину – 10 порад автомаляра