За три года теста нашей Skoda Rapid досталось немало. Чтобы сохранить лакокрасочное покрытие, в середине испытательного срока установочный центр AutoProTech оклеил ее уязвимые места защитной пленкой 3M Venture Shield. И как же сработала такая защита?
Захисні поліуретанові плівки увійшли в широкий ужиток кілька років тому. Це сучасний синтетичний матеріал, який міцно прилягає до кузова і, залишаючись практично непомітним, бере на себе частину механічних впливів, на які наражається лакофарбове покриття в процесі експлуатації.
Творці такого покриття зазначають, що за необхідності плівку можна буде легко видалити – під час перепродажу авто або за умови її пошкодження. Але найчастіше в цьому не виникає потреби, адже, наприклад, гарантія на плівку 3М Venture Shield становить 10 років. Антигравійні захисні плівки виготовлені з високоякісного поліуретану, який на відміну від дешевих матеріалів, більш ефективний і довговічний. Захист AutoProTech ми використовуємо на тестових автомобілях вже не вперше – це високоякісний полімерний матеріал. «Справжня» плівка доволі товста, а на дотик не жорстка, а неначе в’язка.
Зазвичай плівками захищають машину в найбільш уразливих місцях, де велика ймовірність контакту кузова з гілками, піднятим колесами гравієм, взуттям, дверцятами сусідніх машин. Це може допомогти і під час невеликих ДТП, у багатьох випадках страждає тільки сама плівка, якою обклеєна деталь, а лак або фарба кузова залишаються неушкодженими в 90% випадків. Але навіть якщо плівка не витримує навантаження, то і тоді ЛФП пошкоджується менше, і його можна відновити поліруванням.
Строго кажучи, ми обійшлися найбюджетнішим варіантом, захистивши на машині тільки найнеобхідніше – кромку капота, передній бампер, фари, зовнішні дзеркала, полицю заднього бампера в районі багажника і ніші під дверними ручками.
Капот
Враховуючи, скільки наш Rapid пробіг заміськими трасами, ця ділянка кузова, мабуть, потребувала захисту найбільше. Зазвичай у таких далекобійних машин вся передня частина капота покрита відколами від каміння. У нас плівка відпрацювала тут на відмінно – пошкоджень немає ні на ній, ні на кузові під нею, ні навіть вище на капоті. Всі камінчики, які летіли нам назустріч, були вдало відбиті обклеєною передньою частиною. Для кожної моделі у компанії AutoProTech, яка здійснює обклеювання захисною плівкою, є готові викрійки. Часто, зокрема і у випадку зі Skoda Rapid, плівка з капота заходить на боковини крил аж до колісних арок, що є додатковим плюсом, оскільки цю ділянку також активно бомбардує каміння. У нас і тут жодних слідів активної експлуатації.
Передній бампер
І тут без претензій: плівка ціла, лак і фарба під нею – теж. Відколи фарби на незахищених пластикових деталях утворюються рідше, ніж на металевому капоті. Однак і тут ми не раз згадували плівку словами подяки – коли відтирали з «морди» машини численні сліди комах, що намертво прикипіли після поїздок в літню спеку. Не було б тут плівки, на лаку напевне лишилися б потертості від дрантя і мочалок – як сліди боротьби з присохлою мошкарою. А так і лак цілий, і плівка не постраждала. Цікаво, що на плівці жодних слідів наших старань під час очищення передка не залишилося.
Дзеркала
Пофарбовані корпуси дзеркал зазвичай страждають від жорстких гілок при виїзді на природу, від грубої боротьби з присохлими комахами, а у великих містах – ще й від всюдисущих мотоциклістів, що навчилися проскакувати міжряддям або вздовж припаркованих на узбіччі машин. Схоже, на нашому лівому дзеркалі є відмітина, залишена саме таким гонщиком – або все ж таки зустрічним каменем. Плівка сумлінно прийняла на себе удар, фарба на корпусі дзеркала не постраждала. Щоправда, пил, що потрапив у «кратер» на плівці, робить пошкодження помітним.
Фари
Тут плівка захищала не тільки від дрібних «кратерів», а й від тріщин, а то й цілковитої втрати оптики. У нас з фарами все гаразд. Плівка на впливає на освітлення дороги, адже ми не раз проходили контрольні техогляди на сертифікованих СТО, де перевіряють не лише кут нахилу променя, а й силу світлового потоку.
Задній бампер
Обклеїти бампер у навантажувальному отворі багажника – хороша ідея. У такому практичному авто, як Rapid з його величезним вантажним відсіком, ми швидко в цьому переконалися. Під час завантаження чогось важкого бампер зазнав значного удару. В результаті плівка пробита наскрізь, але лак під нею уцілів, в найгіршому разі колись – після видалення плівки – там може знадобитися полірування.
Антиманікюр
Заглиблення під зовнішніми ручками дверцят – ще одне місце, де кузову гарантовані численні подряпини. Причому у багатьох автомобілів ці ніші страждають не тільки від довгих жіночих нігтів, а й від усіх користувачів без розбору. Наш Rapid може сміливо хвалитися збереженням своїх дверцят – тут плівка теж відпрацювала на п’ять балів.
Подумали на заводі
Що є, то є: пороги дверцят ми даремно не обклеїли плівкою. З водійської сторони сьогодні маємо легкі, але помітні подряпини – мабуть, підошви чийогось взуття були надмірно жорсткими. А що було б, якби ми багато і часто возили жінок на гострих підборах-шпильках? Зате про збереження нижньої частини задніх колісних арок за нас подумав автовиробник: ця вразлива зона попереду заднього колеса на нашій Skoda була обклеєна полімерною плівкою з заводу! І не даремно: з правого боку на ній сьогодні є помітні горизонтальні подряпини. Але фарба, звісно, не постраждала. Ну вже якщо європейський автовиробник використовує захисні плівки, то і ми з нашою плівковою ініціативою стали на вірний шлях. Власне, це підтверджують і виявлені нами відмітини – на плівці, але не на кузові!
Фото з архіву редакції