
Як самому «пробити» машину на викрадення?
Ймовірність купити крадену машину існує завжди, незалежно від віку, марки та моделі – хоча, звісно, деякі з них перебувають в особливій зоні ризику. Чи можна самостійно, без допомоги фахівця, що називається, «пробити» машину на викрадення? Якщо мається на увазі перевірка її у базах даних, то зробити це можна тільки в органах МВС, якщо ми говоримо про виявлення слідів викрадення на самій машині, то в більшості випадків потрібна експертиза. Оскільки на око надзвичайно важко відрізнити справжні номери від перебитих, справжній техпаспорт – від підробного тощо. Однак, є перелік загальних ознак, помітних під час першого продажу після викрадення. Зрозуміло, що більшість із них спритні продавці намагаються усунути до моменту продажу, але вони теж люди, а отже, можуть помилятися. Тож, якщо у вас є сумніви з приводу обраного автомобіля, шукайте на ньому такі прикмети нещодавнього викрадення:
За кузовом
- Сліди підфарбовування і слюсарних робіт у районі нанесення VIN-коду на кузові. Майте на увазі – експерти МРЕВ або інших організацій часто здирають фарбу і труять метал кислотою неподалік номера, але вони не наносять свою фарбу.
- Деформації, подряпини, наклейки на лакофарбовому покритті в районі дверних ручок і замків.
- Декоративні молдинги погано «сидять» або відсутні.
- Одне-два скла і їх ущільнювачі встановлені нерівно, мають подряпини, тріщини з краю.
- Не збігаються позначення виробника на склі, контрольні цифри на них, колір і ступінь заводської тонування.
- Старий номерний знак прикріплений новими саморізами (гвинтами).
- Рульове колесо не блокується, якщо вийняти ключ запалювання.
- Центральний замок зачиняє не всі замки автомобіля.
За салоном
- У складках сидінь, на підлозі, під килимками є осколки битого скла.
- Розірвані гумові ущільнення.
- Мітки якихось маніпуляцій під кожухом рульової колонки і в районі торпедо: сліди демонтажу, тріщини або неприлягання пластику обшивки, відсутні гвинти-саморізи в важкодоступних місцях панелей, розкручені гайки, не закріплені джгути проводів тощо.
Замки дверцят і запалювання
- Пошкоджений циліндр-секрет замка.
- Замкова свердловина разбовтана, її корпус перекошений, вигнута захисна кришка або окантовка, є грубі подряпини.
- Не працює дистанційне керування замком на ключі.
- Погано закріплений, перекошений або відсутній кожух рульової колонки, не закріплений джгут проводів під приладовою панеллю, що йде від замка запалювання.
За свідченням експертів, близько 2 % автомобілів на вторинному ринку мають сумнівне минуле, тому «пробити» машину на викрадення варто в будь-якому разі. Почніть із грубих, помітних огріхів, і якщо ваші підозри не розвіяні – звертайтеся до фахівців за експертизою.