Защитить лак и краску кузова от битума, мошек и микроцарапин можно своими силами.
Віск, який наносять на кузов автомобіля для захисту лакофарбового покриття, буває кількох типів. Найбільш недовговічними є препарати типу «твердий віск», які зазвичай наносять в умовах СТО фахівці-професіонали. А от густіші за консистенцією аматорські розчини (з воском карнауба, тефлоном тощо), які продають під виглядом воскових поліролей, і які служать водночас і для додання блиску, і для створення захисної плівки на кузові, можна нанести власноруч.
1.Підготуйте автомобіль. Машина має бути чистою і сухою. Також має значення температура – вона не може бути нижчою +5 градусів С, однак спека теж небажана. Машина має стояти в тіні, а ще краще – в гаражі, щоб на неї не потрапляв пил.
2.Приготуйте «інструмент». Навіть якщо поліроль укомплектований спеціальною губкою, вам знадобиться товста м’яка тканина – байка, фліс. Найпростіше знайти дитячу пелюшку або старий одяг (для цього зверніться у найближчий магазин секонд-хенду).
3.Вивчіть інструкцію. Всі операції потрібно виконувати згідно з інструкцією до поліролі (воску). Зазвичай все зводиться до двох етапів – нанесення воску і його розтирання після підсихання (точний час зазначено в інструкції).
4.Не поспішайте. Наносити препарат слід частинами – як правило, невеликої площі, щоб він не встиг висохнути повністю до того, як ви розпочнете його розтирання. Якщо вийде, що ви якусь ділянку «перетримали» і він засох – нічого страшного, вам просто буде важче його розтирати.
5.Нанесення. Розділіть капот на 5-6 рівних частин і на першу з них нанесіть віск – губкою з комплекту або тампоном із приготовленого м’якою дрантя. Щоб не втрачати час, нанесіть поліроль і на другу частину – поки ви це робитимете, перша якраз підсохне і буде готовою до розтирання.
6.Розтирання. Шматок м’якої тканини складіть у кілька шарів і починайте розтирати підсохлий поліроль на першій ділянці. Намагайтеся розполірувати препарат так, щоб на фарбі (лаку) не залишалося його видимих слідів. Коли на тканині збереться багато поліролі (зазвичай у вигляді кульок або дрібних грудок), переверніть її на іншу сторону. Але не робіть це занадто часто, щоб не забирати багато воску з кузова на тканину – адже вам потрібно залишити поліроль на машині.
7.Без жадібності. Переходьте від однієї деталі до іншої. Не економте віск на тих поверхнях, які менш помітні. Зазвичай таке бажання виникає в нижній частині бортів кузова – якраз там, де лак і фарба найбільше страждають від бітуму, бруду, води, піску, солі.
8.Полірування. Розполірувавши віск по всьому кузову, ще раз пройдіться по ньому чистим клаптем з такої самої тканини, легко натираючи віск для додання блиску і «пригладжування верхнього шару».
Закінчивши роботу, ви можете бути впевненими, що захистили лакофарбове покриття від дрібних літніх капостей. До того ж шар воску полегшить видалення серйозних забруднень – бітуму, мошок, деревного клею, та й звичайний бруд прилипатиме до машини не так активно. Нарешті, навоскований автомобіль має кращий вигляд, оскільки віск приховує тріщини та подряпини і додає блиску.
Захисної дії поліролей на восковій основі зазвичай вистачає на кілька місяців – залежно від того, як часто і яким способом ви митимете машину. Про двокомпонентні суміші на основі наноматеріалів типу «рідке скло» тощо ми тут не говоримо – це тема окремої розмови.