Як купити автомобіль: тестуємо трансмісію

Задаваясь вопросом, как купить автомобиль, не каждый верит, что сможет выбрать подержанную машину самостоятельно. И зря.

тестируем трансмиссию

Звісно, остаточно обирати екземпляр для купівлі краще за участю досвідченого фахівця. Але відсіяти небажані зразки самостійно може майже кожен автомобіліст. Сьогодні ми говоримо про перевірку на ходу трансмісії – зчеплення, коробки передач, карданних та інших валів, провідних мостів та іншого.

На місці

Деякі несправності зчеплення можуть проявити себе ще до початку руху – у вигляді падіння обертів холостого ходу під час натискання педалі зчеплення. Додаткові звуки зазвичай провіщають швидку заміну вижимного підшипника і дисків зчеплення. Після ввімкнення передачі при працюючому двигуні і вижимному зчепленні машина не повинна починати рух, всі переміщення важеля КП мають бути легкими. Іноді питання вирішується регулюванням, іноді – заміною всього зчеплення.

Під час старту

Спробуйте зрушити з місця кілька разів, працюючи педалями газу і зчеплення з різною швидкістю, включаючи по черзі то першу, то задню передачі. Збільшені зазори в коробці передач, редукторі, шарнірах і зчленуваннях трансмісійних валів видадуть себе дзвінким стуком або глухим ударом. На передньопривідному автомобілі варто вивернути колеса в одне з крайніх положень – хрускіт на початку руху викаже зношення ШРКШ. Несправності приводу зчеплення насамперед проявляються як неможливість плавного перемикання передач і рушання.

На розгоні

Оберти двигуна під час розгону мають зростати прямо пропорційно збільшенню швидкості руху, а якщо вони зростають не пропорційно розгону, слід очікувати недешевого ремонту пробуксувального зчеплення «механіки» або фрикціонів автоматичної КП (виняток становлять автомобілі з автоматичною трансмісією у вигляді варіатора).

Рівний газ

При рівномірному русі шуми трансмісії не мають домінувати на загальному тлі. Гул з-під днища – як правило, рівний, але змінює тон залежно від швидкості та положення акселератора – засвідчить відхилення в роботі редуктора головної передачі або карданного валу.

У накат

При переході від розгону до руху накатом під час включеної передачі не має відчуватися ривків і стукотів. Вони є свідченням зношення в коробці передач, редуктора, шарнірів кардана і трансмісійних валів.

Як купити авто: тестуємо ходову

Як обрати машину: пробна поїздка

Як обрати машину знизу: 5 причин відмовитися від купівлі

Як обрати автомобіль: 5 секретів, які видасть салон

Як обрати автомобіль: 5 проблем, які потрібно шукати під капотом

Як обрати машину – 10 порад автомаляра