
Що шумить під капотом «Ланоса» під час обгону
От ви на двосмуговій дорозі наздогнали тихохідну фуру, знайшли момент, коли немає інших машин, виїхали на зустрічну, придавили акселератор вашого «Ланоса»… Машина, як і належить, набирає швидкість, але водночас під капотом виникає додатковий звук – низький і доволі гучний. У міру набору швидкості він поступово зникає, перекривається штатним гулом двигуна. Ревізія вихлопної системи в такому разі зазвичай нічого не дає – її дефекти виявляються з набором оборотів, тобто двигун гарчить тим сильніше, чим вищі обороти. А у випадку з незрозумілих шумом під час обгону має місце зворотна залежність: незрозумілий звук з’являється одразу після утоплення педалі газу і поступово зникає разом з набором оборотів колінвала. Що за чудасія під капотом вашого «Ланоса»?
Саме зворотна залежність шуму від оборотів допомагає професіоналам поставити правильний діагноз: розгерметизація системи впуску. Характерних місць у «Ланоса» два, і обидва під капотом. По-перше, це гумовий повітропровід (гофра) між повітряним фільтром і корпусом дросельної заслінки – у нього можуть тріскатися ребра «гармошки». По-друге, це кришка корпуса повітряного фільтра, яка з часом через втому пружин втрачає щільність своєї посадки. І в тому, і в іншому разі, коли під час натискання акселератора у впускному тракті виникає підвищене розрідження, через позаштатний отвір (розрив «гофри» або щілину під кришкою фільтра) спрямовується додаткова порція повітря. Вона і змінює звук впуску під час натискання акселератора «в підлогу», а коли двигун починає набирати обертів, розрядження поступово падає до штатного і звук під капотом відповідно також стає нормальним.
Стежити за станом системи впуску і вчасно замінювати пошкоджені деталі слід не тільки через неправильний звук. Куди важливіше, що через пошкодження повітряного тракту в двигун в обхід фільтру потрапляють абразивні частинки, які призводять до прискореного зношування силового агрегата. Так що нештатний звук під капотом під час розгону «Ланоса» – привід для контролю системи впуску. На крайній випадок, до купівлі нової деталі, можна тимчасово щільно замотати дефектне місце скотчем або по-дідівськи – ізоляційною стрічкою.