На высокой скорости вы не заметили яму на дороге и летите прямо в нее. Что делать в оставшиеся до удара пару секунд?
Тим і підступні наші сьогоднішні автотраси, що відносно рівні, «залатані» ділянки чергуються з відрізками, сповненими неприємних сюрпризів. Прогавити небезпечний рівчак у таких умовах може навіть досвідчений, пильний водій. Що робити в такому випадку, чи варто намагатися щось зробити в ті одну-дві секунди, що залишилися до зустрічі колеса з перешкодою?
Не погірши
Спроба останньої миті об’їхати яму, яку вчасно не помітили – це не просто питання швидкості реакції, це питання досвіду. Як часто ви дивитеся в дзеркало, чи знаєте нюанси поведінки своєї машини під час різких маневрів на швидкості, як вправно умієте перехоплювати кермо… Якщо ви не впевнені, що позаду вас немає автомобілів, не намагайтеся об’їхати рівчак – краще пошкодити колесо, ніж зіткнутися з позашляховиком, що вас обганяє.
Краще прямо
У багатьох випадках такий варіант уникнути неприємностей від ями, яку водій вчасно не помітив, може виявитися найкращим. Адже якщо автомобіль їде доволі швидко, приблизно 80-100 км/год, невелику за площею яму він може просто «перестрибнути» – підвіска не встигне розправитися і опустити колесо «на глибину». Щоправда, якщо протяжність поглиблення перевищує півметра, зустрічі колеса з протилежним краєм провалу не уникнути.
Не гальмуй
Найімовірніше, гальмування просто перед вибоїною тільки погіршить ситуацію. Машина сяде на підвісці та її стиснуті пружини не поглинуть повноцінно енергію удару колеса об нерівність. Але якщо ви впевнені, що підвіска встигне розпрямитися до перешкоди після того, як ви відпустили гальмівну педаль – гальмуйте.
Обирай м’якше
Вибоїна від вибоїни різниться. Потрібно розуміти, що небезпечний для автомобіля не перепад рівня полотна сам по собі, а передусім гострі, рвані краї перешкоди, об які профіль шини може зім’ятися аж до пошкодження гуми і диска. А нерівність плавної, округленої форми буде відпрацьована підвіскою, нехай навіть до її обмежувача – головне, що енергія удару буде розподілена рівномірно по всій плямі контакту покришки. Тому якщо є можливість трохи вильнути кермом і перенаправити колеса з рваної ями на більш плавну – нехай навіть глибшу, це варто зробити. Знову ж таки – якщо це не пов’язане з виїздом зі свого ряду.
Незалежно від уважності і спритності в керуванні машиною, якщо ви часто їздите розбитими дорогами, возіть із собою додаткову запаску – на випадок, якщо буде пошкоджено одразу два колеса.