Суперечка про те, чи потрібно прогрівати двигун, триває не одне десятиліття. У минулі часи все було зрозуміло – старі карбюраторні двигуни необхідно було довго прогрівати до робочої температури. Тепер за все відповідає електроніка, що обирає оптимальний режим роботи двигуна відразу з моменту холодного пуску. Однак питання прогріву двигуна на морозі все одно залишається актуальним. Autocentre.ua пропонує розглянути аргументи за та проти.
Аргументи за те, щоб прогрівати на холостих
- Холодна олива густіша і в’язка. Відповідно і насосу прокачувати її важче. Через це деталі двигуна не отримують належного забезпечення мастилом. Особливо таке «масляне голодування» небажане для підшипників колінвалу. Це ще одна з причин, чому з електронного блоку управління холодного двигуна надходить команда збільшити оберти двигуна – щоб підняти тиск оливи і щоб деталі краще змащувалися.
- Непрогрітий двигун шумний і витрачає більше палива. В холодному моторі менші зазори та вище тертя, крім того, дубіють ремені та приводи. При низькому навантаженні на холостих менше ризиків їх пошкодження.
Аргументи за те, щоб відразу починати рух
- На стоячому авто довше прогрівається каталізатор. Непрогрітий каталізатор працює не на повну силу. В результаті зростає вміст шкідливих речовин у вихлопі.
- При тривалій роботі на холостих оборотах часто страждають свічки запалювання. Оскільки паливна суміш занадто багата, їх буквально заливає бензином, на них утворюється нагар і вони швидше виходять з ладу.
- Генератор на холостих обертах виробляє недостатній заряд, а тому зростає навантаження на акумулятор.
- Навіть коли у двигуні прогрілось масло, при початку руху в частині трансмісії та гідравлічній системі підсилювача керма воно все ще холодне. Тому ефективніше починати рух відразу і плавно, щоб всі системи прогрівались рівномірно.
Як бачимо, сучасні авто заточені під те, щоб не стояти довго на прогріві. То ж очевидне рішення – прогрівати двигун недовго, не більше 3-5 хвилин. Саме стільки, скільки нам потрібно щоб обмести з машини сніг, та почистити скло від льоду. Цього більш ніж достатньо, щоб мотор трохи прогрівся.
Порада професіоналів від «Автодім Атлант»
Сучасні двигуни, особливо турбодизельні, погано прогріваються на холостих обертах через вищий коефіцієнт корисної дії та менші втрати на тепло. Тому для виходу на робочу температуру їм потрібно працювати з навантаженням. До того ж з точки зору екології доцільніше починати рух вже після короткого періоду «прогріву» в кілька хвилин. Це допомагає каталізатору швидше вийти на робочу температуру та ефективніше знижувати токсичність викидів.