Чотири ознаки швидкої заміни стійок
Особливість зношення амортизаторів у тому, що має цілу низку ознак, і багато водіїв очікують прояви тільки «своїх», давно знайомих їм прикмет, ігноруючи інші. Нюанс у тому, що старий амортизатор може добре працювати в одних умовах і не виконувати своїх функцій в інших. Між тим, значення амортизаторів для безпеки руху велике, адже стійки, що працюють позаштатно, подовжують гальмівний шлях, порушують керованість машини, призводять до заносів. Не кажучи вже про те, що несправні амортизатори – це порушений комфорт і підвищена стомлюваність водія, аж до зумовлення професійних захворювань. Отже, про необхідність швидкої заміни стійок сигналізують одразу кілька особливостей поведінки автомобіля – і їх нескладно помітити.
Пробої
Удари в підвісці під час ходу колеса в крайнє верхнє і нижнє положення. Ці пробої виникають навіть під час помірного руху великими нерівностями або, наприклад, при акуратному з’їзді з бюрдюра – на відміну від «штатних» ударів, які відзначають проїзд великих ям і горбів на високій швидкості.
Розгойдування
Якщо після проїзду лежачого поліцейського передок або корма машини роблять кілька загасаючих коливань вгору-вниз – це привід перевірити амортизатори. Народний метод нескладний. Потрібно розкачати рукою, використовуючи вагу тіла, по черзі кожен кут кузова автомобіля. Після припинення впливу на кузов він має коливатися вгору-вниз не більше одного разу. В іншому разі відповідний амортизатор підпадає під підозру, і потрібно перевірити його за іншими пунктами наведеного тут алгоритму.
Некомфортна робота підвіски
Якщо під час проїзду дрібними нерівностями колеса відпрацьовують їх із підвищеним шумом, може йтися про зношування клапанного вузла амортизатора (або двох одразу). Йдеться не про металевий шум, викликаний механічною поломкою амортизатора, а про сильніші удари коліс по краях ями.
Потьоки
Рясні сліди рідини на корпусі амортизатора – провісник швидкої заміни стійок. Легке «запотівання» допускається.
Швидкий і практично безпомилковий вердикт щодо заміни стійок може дати діагностика на спеціальному стенді, який за величиною загасань коливань підвіски визначає залишкову ефективність амортизаторів. Такі стенди є сьогодні на багатьох СТО.