Їзда "на лампочці" може обернутись ризиком ремонту паливної системи
Ситуація, коли на панелі приладів автомобіля загоряється індикатор низького рівня палива, знайома кожному автомобілісту. Але якщо для одних — це сигнал про те, що настав час якнайшвидше вирушити на заправку і залити повний бак, то для інших їзда «на лампочці» входить у звичку. Вони вважають, що можна їхати до тих пір, поки двигун не затихне сам. Це одна з тих помилок, за які доводиться дорого платити.
Паливний насос
Паливний насос — це перше, що може постраждати від хронічно низького рівня палива в баку. Причому як у бензинових, так і дизельних двигунах. Справа в тому, що паливо для нього виступає своєрідною охолоджувальною рідиною та мастилом. А коли бензину чи солярки мало, замість них насос починає захоплювати повітря та працювати, в буквальному сенсі, на зношування. У результаті він може зламатися або перегрітися, а власнику авто доведеться витрачатися на придбання нового насоса та його заміну. Разом з тим, самостійно цю процедуру не виконати.
Багато автовласників сподіваються на противідливну склянку, яка покликана захищати паливний насос від коливань рівня палива на нерівних дорогах і при різкому маневруванні — у тому числі й за низького рівня палива в баку. Теоретично це звучить переконливо. Але статистика — річ уперта, а фахівці СТО говорять про безпосередній взаємозв’язок любові до їзди «на лампочці» та поломок паливного насоса.
До речі, для власників «дизелів» наслідки навіть разового влучення повітря в паливну систему можуть бути значно серйознішими: автомобіль просто відмовиться заводитися. Через те, що повітря легко стискається система не може створити необхідний тиск. В кращому випадку буде потрібно прокачування системи, а в гіршому — заміна ТНВД і форсунок.
Засмічення системи
Друга проблема, з якою можна зіткнутися при їзді з майже порожнім баком, це засмічення паливних фільтрів та паливної системи.
Так, частинки сміття та бруду неминуче потрапляють у бензобак разом з паливом, заправляємо ми 50 літрів або 5. А оскільки бензобак накопичує так бруд роками, то він осідає на дні у вигляді осаду. І чим менше в баку палива, тим вища питома вага осаду в бензині чи дизелі — а отже, тим більше навантаження на паливний фільтр і тим частіше його доводиться змінювати. Основними симптомами того, що така заміна необхідна, є підвищена витрата палива та недостатня динаміка при розгоні. Або погіршення тяги двигуна під навантаженням, через те що паливний фільтр не може прокачати достатню кількість палива через забитий фільтр.
Вода
Утворення конденсату та скупчення води у бензобаку є ще однією загрозою, з якою може зіткнутися як бензиновий, так і дизельний автомобіль через постійно низький рівень палива. Повітря у бензобаку є завжди. І так само в цьому повітрі завжди присутня волога. Чим нижче рівень палива в баку, тим більше в ньому повітря і вологи. Через перепад температур вона осідає на стінках бака у вигляді конденсату, який поступово стікає у паливо. Оскільки вода важча, вона опускається на дно бака і накопичується там.
Невелика кількість палива лише посилює проблему. Чим менше палива, тим більше повітря, а отже, і простору утворення конденсату. Згодом води на дні паливного бака накопичується стільки, що паливний насос починає «підсмоктувати» його разом із паливом. І, на відміну від твердих частинок бруду, звичайний фільтр не здатний затримати цю воду. Як результат, вона цілком здатна викликати найсерйозніші проблеми: від падіння потужності двигуна до його поломки (особливо, якщо йдеться про «дизель»).
Виходячи з цього, ми рекомендуємо автомобілістам стежити за рівнем палива і не доводити до спрацьовування індикатора. Тим більше в час, коли йде війна. Повний бак є запорукою мобільності та безпеки в умовах, коли в будь який момент може знадобитись рушити в дальню дорогу.
Порада від “Автодім Атлант”
Підтримувати “здоров’я” паливної системи в сучасному автомобілі надзвичайно важливо. Адже високотехнологічні двигуни, такі як, наприклад, сімейства турбованих бензинових двигунів Volkswagen TSI та турбодизельних Volkswagen TDI мають паливну систему, яка працює під надзвичайно високим тиском та прицезійно дозують подачу палива.
Тому радимо уважно ставитись до регламенту заміни фільтрів двигуна. На TSI регламент відсутній.
Якщо автомобілю понад 7 років, ви також можете профілактично почистити паливний бак від бруду, що накопичився з часом. А позбавитись від води в баку допоможуть спеціальні фірмові присадки, які є на нашому сервісі.