В жару самая важная система автомобиля – система охлаждения. Как обеспечить ее безотказность на жаркий период?
Якщо автомобіль уже давно не новий, ускладнень можна чекати звідки завгодно. Але саме в спеку особливо неприємні сюрпризи, яких завдає система охолодження. Лише кілька превентивних заходів допоможуть уникнути неприємностей у дорозі – перегрівання, закипання, витікання тощо.
Радіатор
Щонайменше він має бути чистим – без прилиплого тополиного пуху, мошок і тим паче бруду. Якщо радіатор і раніше підтікав або потів, у спеку дефект може посилитися і привести до повної відмови, адже на старій машині висока температура навколишнього середовища частіше призводить до роботи двигуна в мало не киплячому режимі, коли тиск у системі вище ніж звичайний. Тому замініть або відремонтуйте радіатор – все одно доведеться робити це восени, коли нічні холоди «допоможуть» його остаточній розгерметизації.
Шланги
Гумові шланги і пластикові патрубки – ще одна слабка ланка системи охолодження в спеку. І на тих, і на інших можуть бути тріщини, які в умовах підвищеного тиску в системі призведуть до витоку рідини. На гумових шлангах особливу увагу потрібно звернути на місця прилягання до них хомутів, які часто продавлюють гуму і провокують замасковані нещільності.
Затички
І на радіаторі, і на розширювальному бачку мають бути справні затички. Адже від них залежить тиск в системі охолодження, а від нього в свою чергу – температура кипіння охолоджувальної рідини – тобто через несправну затичку двигун може закипіти за цілком штатних умовах руху.
Помпа
Власне насос може працювати чи ні, і це залежить здебільшого від приводного ременя. Якщо цей ремінь не зубчастий, а клиновий, він може прослизати через неправильний натяг, зношення шківів або самого ременя. Як мінімум, потрібно перевірити його натягування.
Проводка
Про це рідко хто замислюється, але часто двигун перегрівається через несправності електрообладнання, точніше – ланцюги живлення електровентилятора радіатора. Тому в спеку на старому автомобілі як превентивний захід варто перевірити стан контактів на двигуні вентилятора і датчику його ввімкнення. Якщо мають місце окислення або втрата пружних якостей роз’ємів, їх потрібно очистити або підтиснути.