Если правильно ухаживать за автомобилем, самая суровая зима не нанесет ему вреда.
Як часто мити машину взимку? Сіль, яка у містах та на основних заміських трасах допомагає боротися з ожеледицею, потрапляє на кузов, звідки її бажано змивати. Але є один нюанс – корозійні процеси на металі завмирають при температурі нижче мінус 7-10 С. Тому якщо температура падає нижче цих значень, сіль із кузова можна не змивати, відклавши мийку до більш теплої погоди. Кожна мийка в морозні дні – це певною мірою стрес для лакофарбового покриття, оскільки різниця температур замерзлого кузова і води доволі велика.
Чи можна вберегти лакофарбове покриття від негативних факторів зими? Сіль, пісок, уламки льоду і грудки жорсткого снігу безсумнівно старять покриття кузова – воно втрачає глянець, у прискореному темпі покривається мережею мікроподряпин, і врешті-решт стає більш вразливим для корозії. Зимовими щітками для прибирання снігу необхідно користуватися акуратно, оскільки їхня щетина зазвичай доволі жорстка, і також може подряпати кузов машини. Уберегти лак і фарбу від таких наслідків допоможе захисний поліроль, який рекомендується наносити на початку зимового сезону. Не слід плутати захисний поліроль тривалої дії (він же віск, вінн же твердий віск) із «одноразовими» сумішами (так званим гарячим воском), якими обдають автомобіль на мийці для кращого блиску і швидкого висихання. Захисні поліролі зазвичай мають пастоподібну консистенцію і призначені передусім для захисту. Класичним прикладом тут може бути Lack-Glanz-Crème виробництва компанії Liqui Moly.
Як боротися з примерзанням дверцят у морозну погоду? По-перше, тримайте ущільнювачі дверцят і багажника сухими – витирайте їх після миття, не паркуйтеся біля будівель, де з даху капає тала вода. По-друге, бажано використовувати мастило для ущільнювачів – наприклад, універсальний силіконовий спрей. Нанесений на гуму, він не дасть їй примерзнути до кузова, навіть якщо на місце контакту двох матеріалів потрапить волога..
Як очищати скло і кузов від льоду? Кузов примусово очищати від льоду не потрібно, краще дочекатися, доки це відбудеться природним шляхом. Також не варто здирати лід з лобового скла. Залишених скребком мікроподряпин з часом стане стільки, що вони створюватимуть відблиски, що особливо заважають уночі. Якщо є час, дочекайтеся, доки опалювач салону прогріє стекла так, що крига на них розтане сама. Якщо немає часу чекати, рекомендується застосувати препарат – розморожувач скла. З його допомогою лід буде видалено швидко і без шкоди для ущільнювачів і резини двірників.
Замерзлі замки – кнопки і личинки – не намагайтеся здолати силою або відігріти запальничкою, часто це призводить до пошкодження деталей. Краще знову-таки покластися на допомогу хімії – розморожувача замків або вищезгаданого засобу для скла. Запобігти замерзанню замка можна також спеціальним маслом. Цю суміш заздалегідь вприскують у замкову щілину, знайти її можна в магазинах, що торгують автохімією.
За якими вузлами передусім потрібно стежити взимку чергу? Система охолодження найчастіше відмовляє в морозну пору. Саме її компоненти зазнають найбільших температурних перепадів, а отже – «загострення» прихованих до пори неполадок: розвиток втомних тріщин патрубків, нещільності з’єднань. Тому, якщо машина вже ненова, бажано регулярно оглядати двигун задля виявлення запотівання і явних витоків охолоджувальної рідини. Важливим індикатором стану системи є рівень антифризу – постійно контролюючи його, можна скласти уявлення про відсутність або наявність проблем. Сам антифриз, до речі, має бути свіжим і високої якості. Правильна охолоджувальна рідина – передусім мається на увазі продукт авторитетного виробника «з ім’ям», – продовжує ресурс деталей і зменшує ймовірність відмови двигуна в суворий зимовий сезон.