Як працює СТО, що спеціалізується на заміні технічних рідин в авто
Німецька компанія Liqui Moly здійснює розробку і виробництво більше ніж 90% рідин, застосовуваних в автомобілях. Це моторні та трансмісійні оливи, продукти для гідравлічних систем (гальмівних, гідропідсилювачів), антифризи, а також засоби для склоомивача. Її фахівці добре знають, як перевіряти ці рідини, і в разі потреби рекомендують їх заміну. Не випадково компанія побудувала власну мережу авторизованих сервісів Liqui Moly з повним переліком робіт з перевірки стану і заміни всіх рідин в автомобілі. Подібна мережа СТО є і в Україні (налічує 43 станції). У чому унікальність цієї мережі, ми спостерігали під час обслуговування автомобіля нашого партнера на одній з них.
Перший етап
Що одразу сподобалося на авторизованій СТО Liqui Moly, яку ми відвідали, – це безкоштовна перевірка всіх рідин та діагностика ходової частини машини. Такий бонус вкрай важливий і ні до чого не зобов’язує.
Після опису автомобіля його піднімають на підйомнику – і майстер перевіряє ходову частину. Відбувається контроль стану сайлент-блоків, пильників ШРКШ, стійок і втулок стабілізатора, кульових опор, рульових тяг, підшипників маточин, амортизаторів (на наявність течі оливи).
У піддослідному автомобілі Renault Scenic якраз настав час міняти моторне масло. І майстер СТО запропонував зробити це у них. За погодженням із власником було прийнято рішення використовувати масло Liqui Moly Top Tec 4100 в’язкості по SAE 5W-40, що має допуск Renault. Перед заміною також вирішили промити систему змащення двигуна, оскільки раніше ця процедура не проводилася, а пробіг машини вже становив 120 тис. км. Для цього в мотор
залили 5-хвилинну промивку Liqui Moly із професійної лінійки Pro-Line. Оскільки попередній огляд деталей ГРМ через заливну масляну горловину показав, що в двигуні є великі відкладення, час роботи з миючою присадкою збільшили до 10 хвилин. Після промивання старе масло було відкачано з піддону двигуна з допомогою вакуумної установки. За інформацією фахівців, це обладнання дає змогу зробити це найбільш ефективно. При звичайному зливі на дні масляного піддону ще може залишитися від 100 до 500 г старого масла, яке потім змішується зі свіжим.
Перевірка вашої безпеки
Після заміни масла почалося найцікавіше – перевірка стану інших рідин, передусім гальмівної. Від її якості залежить і ефективність роботи гальмівної системи, і ресурс дорогих вузлів систем активної безпеки (ABS, ESP тощо). Стан гальмівної рідини перевіряють приладом, що вимірює ступінь її зволоженості. У випадку з Renault Scenic вона виявилася в нормі, оскільки автомобіль до виходу з гарантії регулярно обслуговувався на дилерській СТО. А на Skoda Octavia, що стояла поруч, прилад зашкалив, показавши критичний вміст води в складі гальмівної рідини. У цій машині її не міняли вже 8 років!
Унікальній прилад
Для перевірки стану антифризу в авторизованому сервісі Liqui Moly не потрібно чекати, доки рідина охолоне, щоб використовувати ареометр (прилад для вимірювання її щільності). Для цих цілей німці знайшли більш універсальний і точний оптичний прилад – рефрактометр, який вимірює заломлення світла в антифризі незалежно від його температури. Достатньо лише краплі рідини, яку наносять на спеціальне скло приладу, а зверху накривають другим. Таким чином отримують тонкий шар антифризу, в якому вимірюють заломлення світла. Якщо подивитися у вічко приладу, то на спеціальному екрані зі шкалою видно, яка температура замерзання у цієї рідини. У нашому випадку антифриз Renault Scenic замерзне при -50°С і нижче. Це, в принципі, хороший показник. Але фахівці порекомендували додати трохи дистильованої води, щоб знизити щільність антифризу, інакше збільшиться навантаження на помпу системи і вона може швидко вийти з ладу.
Перевірка рідини склоомивача показала температуру замерзання -25°С. Враховуючи наші теплі зими, цього більш ніж достатньо. За інформацією власника, напередодні зими в бачок омивача до залишків літньої рідини був долитий зимовий готовий продукт Liqui Moly з температурою замерзання -27°С.
В автомобілі Renault Scenic відсутній гідропідсилювач керма (встановлено електропідсилювач), тому немає необхідності в контролі гідравлічної рідини. Втім, для автомата потреби у перевірці масла також немає, оскільки місяць тому була встановлена нова АКП. В цій машині її довелося міняти, оскільки своєчасно не було перевірено стан масла. В результаті зношення коробки передач досягло критичного рівня і виникла необхідність її ремонту або заміни. У першому випадку для АКП з гідротрансформатором це обійдеться приблизно у 40 тис. грн, а в другому коштуватиме близько 100 тис. грн! Хоча якби вчасно поміняли масло в АКП лише за 2-4 тис. грн (часткова або повна заміна), таких витрат на ремонт можна було б уникнути.
Важливий висновок
Якщо проаналізувати потребу в такій перевірці та наслідки її відсутності, то напрошується один висновок: краще провести безкоштовну перевірку рідин, ніж надалі витрачати тисячі гривень на ремонт автомобіля. З якісними, своєчасно заміненими маслами, антифризами, гальмівними та гідравлічними рідинами автомобільні системи прослужать значно довше і працюватимуть набагато надійніше, ніж у випадках ігнорування цих операцій.
Фото автора