Як добрати двірники?
В Україні – сезон дощів. Як у тропіках, опади зарядили повсюдно і на кілька днів поспіль. Якраз заразі і «вилізуть» всі болячки, які ваші щітки заробили за довгу зиму.
Як правильно добрати нові двірники?
Каркасні
Щільне прилягання гумової щітки до криволінійної поверхні скла забезпечує каркас – систему коромисел із шарнірами. У найпростіших склоочисників каркас суто металевий. Він недорогий, але більше за інших схильний до розхитування. В сучасних системах шарніри мають пластикові осі та втулки: такі з’єднання з високоякісного пластику забезпечують більшу точність з’єднання коромисел, їх кращу рухливість і жорсткість каркаса в поперечному напрямку.
+ Доступні за ціною
– Швидше розхитуються
– Бояться обмерзання
Безкаркасні
У безкаркасних двірників, відомих також під ім’ям AeroTwin, каркас «мінімізовано» до сталевої пластини, до якої кріпиться гумова стрічка і профільована кришка-спойлер із пластика. Така конструкція менш чутлива до обмерзання, не втрачає своїх якостей через зношування шарнірів – із причини їх відсутності. Внаслідок меншого плеча в системі повідець-склоочисник двірник рухається по склу легко і безшумно.
+ Краща стійкість до обмерзання
+ Легке ковзання
– Вища ціна
– Непридатність для сильно гнутих стекол
Зі спойлером
Ця деталь не обов’язкова, але бажана для тих водіїв, які часто їздять заміськими шосе з великою швидкістю. Річ у тому, що зустрічний потік повітря може відривати щітки від скла, погіршуючи його очищення. А спойлер, діючи за принципом антикрила, посилює тиск щітки на скло. У каркасних двірників спойлер є окремою деталлю, прикріпленою до каркаса, часто він пропонується як свого роду опція для звичайних моделей склоочисників. Якщо двірники безкаркасні, їхня парусність невелика, тому вони обходяться спойлером, «за замовчуванням» отформовани на верхній частині корпусу (звідси і їх поширена назва AeroTwin).
+ Корисний на високій швидкості
– Може обмежувати огляд (каркасні)
Типи кріплень
Варіантів кріплення щіток до повідків – близько десятка. Особливо різноманітні вони у машин, складених у 2000-х роках, коли багато автовиробників відмовилися від міжнародної уніфікації і почали застосовувати власні типи кріплень. Склоочисники авторитетних брендів, що надходять на вторинний ринок, приєднуються без придбання додаткових деталей, звісно, якщо модель автомобіля зазначено на упаковці «двірника». Для цього більшість сучасних «двірників» комплектують набором перехідників у коробочці або універсальним адаптером.
Типи «війок»
Безшумності і кращому ковзанню по склу сприяє покриття «війок» антифрикційним графітовим шаром, який, однак, через якийсь час стирається. Іноді для тих самих цілей до склад додають силіку, і гума виходить особливо еластичною. Для кращого прилягання до скла і безшумної роботи оптимальнішим, хоча й дорожчим варіантом є гумова стрічка, що складається. Її використовують деякі дорогі бренди. Вона має м’яку верхню частину і жорстку нижню, де розташовані робочі крайки.