Влажность в автомобиле приводит к запотевшим окнам, уменьшает видимость и повышает риск несчастных случаев. С этими советами Вы гарантированно высушите свой автомобиль изнутри.
Настає час дощів та сирості. У холодну і “мокру” пору року скло запітнєю досить швидко, оскільки в холодному повітрі міститься більше вологи, ніж у теплому. Особливо відчутно взимку, коли волога потрапляє в машину через одяг та взуття, а потім конденсується на холодному склі. Рідина осідає на межі тепла та холоду – склі, створюючи на ньому тонку водяну плівку, через яку нічого не видно. Крім фізики, є ще одна причина: не найкраще технічне обслуговування автомобіля. Однак, за умови правильного підходу, проблему можна швидко усунути. Тому краще розпочати підготовку до зимового сезону заздалегідь – перевірити все, щоб узимку не відчувати жодних труднощів. Обмовимося, що наведені нижче поради не панацея від усіх бід. Спочатку потрібно розібратися докорінно причини підвищеної вологості – якщо підтікає люк у даху автомобіля, то просте сушіння не допоможе, тільки заміна ущільнювача тощо.
1. Заміна фільтра салону
Це одне із слабких місць системи вентиляції. Якщо фільтр салону забитий, вентиляція не зможе забезпечити належний рівень обдування салону. Також забитий фільтр може бути концентратором вологи, що може призвести до зростання бактерій у ньому. Перед зимовим сезоном варто замінити цей фільтр, а взагалі змінювати його потрібно кожні 15 000 км.
2. Примусова вентиляція
Будь-який автомобіль має технологічні отвори для вентиляції. Зазвичай вони знаходяться в багажнику або в підлозі авто. Як правило, отвори досить маленькі, тому часто забиваються або закриті чимось. Обов’язково слід стежити за системою примусової вентиляції. В іншому випадку волога не зможе витекти з салону і конденсуватиметься на вікнах.
3. Осушувач
З розвитком технологій у водіїв стали з’являтися нові примочки, які роблять життя простішим. Звернемося до них.
Наразі стали продаватися багаторазові “подушки-осушувачі”. Вони інтенсивно вбирають вологу з повітря і містять її в собі. Як тільки осушувач сповнений, його можна висушити в мікрохвильовій печі або на нагрівачі. Досить корисна річ, тим паче широкий вибір гарантує, що подушка впишеться в дизайн салону.
4. Чищення моторного відсіку
Падіння листя та інших об’єктів під капот в області перед вітровим склом може засмічувати систему вентиляції та ускладнювати нормальне обдування салону. Також така перешкода може збирати вологу та бути прямим джерелом неприємного запаху в салоні. Щоб волога не потрапила всередину, слід видалити всі сторонні об’єкти з-під капота.
5. Догляд за ущільнювачами
Згодом усі гумо-технічні вироби “висихають” і втрачають свої первісні властивості. Ущільнювачі – не виняток. Регулярно змащуйте всі ущільнення на дверях, вікнах та люках. Якщо вони пористі, рвані не щільно прилягають, то вода без проблем може проникнути в салон. Обробляти їх варто силіконовим мастилом, коштує воно не дорого, а вистачає його на довго + ущільнювачі автомобіля будуть “як нові”.
6. Чистка водостоків
Засмічення водостоків у дверях є головною причиною вологи в автомобілі. Як правило, чистими вони бувають протягом перших двох років після сходу автомобіля з конвеєра. Далі час робить свою справу і без належного догляду, ці жолоби забиваються. Для їх прочистки слід взяти шматок сталевого дроту відповідного діаметра і просто прочистити жолоб. Зазвичай водостічний отвір знаходиться у нижній частині дверей під ущільнювачем.
7. Використовуйте гумові килимки
Взимку слід використовувати килимки “човники”. Особливо, коли на ногах у салон потрапляє лід та сніг. Гумові килимки легко їх утримують, а потрусити його не складає труднощів. Також газета під килимком – “дідівський” метод боротьби з вологою, адже папір газети дуже гігроскопічний і ефективно допомагає у сушінні, а головне – безкоштовно. Щоправда, у такого підходу є один недолік – газети потрібно часто міняти.
8. Вентиляція лобового скла
Найефективнішим засобом боротьби із запотівання скла в русі є використання обдування лобового скла. Однак у сильний мороз не варто цим зловживати – скло може тріснути через великий перепад температур. Відповідно, температуру в салоні потрібно піднімати поступово. Якщо ж закрити всі дефлектори, то потік повітря, що обдуває скло, буде сильнішим.
9. Використання хімічних засобів
Водії вже давно використовують кошти “антизапотівники”. В основі вони містять спирт і реактиви, які, осідаючи на склі, не дають волозі рівномірно осісти на скло. Загалом такий спосіб досить ефективний, проте хороший засіб, якого вистачає на довго, може коштувати досить дорого. Тому деякі водії нехтують цим.