Друге покоління газових форсунок STAG: специфікація та характеристики
Друге покоління газових форсунок STAG отримало індекси W03/W02 і розроблено з урахуванням усіх експлуатаційних зауважень до попередниці – форсункової рейки STAG W01.
Під час створення нового покоління газових форсунок інженери компанії AC S. A. детально вивчили конструктивні особливості форсунок на ринках України та Польщі і, звісно, використовували свій багаторічний досвід, щоб зробити надійний і якісний виріб.
При простій конструкції форсунки STAG W03/W02 мають доволі високі експлуатаційні характеристики. Технологія лиття рейки і корпусу одиночної форсунки 1 змодельована провідними інженерами науково-дослідного центру компанії AC S. A. Завдяки цьому пластик здатний легко витримати температурні впливи, що виникають у місці монтажу. Сталевий плунжер 2 має тефлонове покриття, що зменшує тертя і зношення. Завдяки цьому досягається висока швидкодія і значно збільшується термін служби. Пружина 3 спеціально посилена і перед складанням проходить обов’язкове тестування.
На фінальній стадії STAG W03/W02 проходять заводське калібрування. Далі регулювальний гвинт 4 заливається пломбою, що передбачає довгострокову експлуатацію без необхідності регулювань. Кожна форсунка перед відправкою покупцю проходить обов’язковий контроль якості та тест герметичності.
При виборі цих форсунок для переобладнання автоомбіля на газ передбачається можливість встановлення змінних жиклерів 5 в STAG W03/W02. Завдяки цьому форсунки можуть бути встановлені на мотори потужністю до 45 к.с. на 1 циліндр. Для тих рідкісних випадків, коли і цього мало, існує спеціальна версія AC W02 BFC (до 57 к.с. на циліндр).
Фахівці СТО «ProfiGas» рекомендують STAG W03/W02 для різних автомобілів, оскільки робочі характеристики цих форсунок гарантують швидкі реакції на керуючий сигнал і точність уприскування, що сприяє утворенню оптимальної паливо-повітряної суміші.
Технічна специфікація | |||
Характеристики | AC W03 | AC W02 | AC W02 BFC |
Витрата газу секцією за умови тиску 1,2 барів, л/хв | 125 | 150 | |
Робоча температура, ˚C | -20 – +120 | ||
Макс. робочий тиск, барів | 0,95-1,2 | ||
Час відкриття/зачинення, мс | 2,0/1,0 | 2,1/1,2 | |
Доступні розміри жиклерів, мм | Ø1,5; Ø1,8; Ø2,0; Ø2,2; Ø2,4; Ø2,6 (із можливістю розсвердлювання до Ø2,8) | Ø2,4; Ø2,6; Ø2,8; Ø3,0; Ø3,2 | |
Вхід газу, мм | Ø12 | ||
Вихід газу, мм | Ø6 | ||
Габаритні розміри, мм | 48×60×28,5 | 145×44×60 | |
Вага, г | 95 | 407 |
Сумісність на практиці
AUDI A6 з 3-літровим 6-циліндровим компресорним мотором TFSI попри всі хитрощі виробника не така вже й економічна. Але вимагати від 3-літрового майже 300-сильного V6 мінімальної витрати палива нерозумно. Єдиний варіант у цьому разі – встановлення ГБО. Щоправда, взяти на переобладнання таку машину можуть далеко не всі, адже пряме впорскування потребує особливого підходу. Так само, як і використання спеціального обладнання.
На AUDI A6 встановлено інноваційну систему STAG 400 DPI від польського виробника AC S.A. Цей блок керування має спеціальну прошивку (програму) для роботи на цьому двигуні. Необхідний тиск газу в бінарному режимі паливної суміші забезпечує італійський редуктор Landi Renzo LI10 OVERSIZE, розрахований на роботу в системах потужністю до 280 к.с. Ну, а функцію упорскування газу поклали на польські форсунки AC W03. Їх одиночне виконання і гнучкі можливості монтажу дали змогу провести врізку у впускний колектор максимально близько до впускних клапанів. До речі, на цьому авто форсунки вже відходили понад 120 тис. км і за результатами перевірки повністю зберегли свої експлуатаційні характеристики.
Завдяки грамотному встановленню і налаштуванню ГБО забезпечується безпроблемна експлуатація автогазової системи у всіх потужних режимах двигуна AUDI A6.
Думки
На мій погляд, за сукупністю споживчих якостей наразі це найкращі форсунки на ринку. Передусім, одні з найшвидших. AC W03 і AC W02 відмінно перетравлюють брудний газ з різними домішками і сміттям. Використовувані в форсунках матеріали легко переносять маслянисті та інші домішки, які в інших форсунках запросто роз’їдають гумові елементи або намертво склеюють внутрішні деталі. Однією з головних переваг є повна ремонтопридатність. Деякі із встановлених нами форсунок вже пройшли понад 100 000 км, і клієнти не висловлюють жодних скарг щодо їх роботи. Варто також згадати трансформованість, що дає змогу виконати монтаж будь-яким зручним способом. Поворотний штуцер передбачає можливість встановлення форсунки так, щоб уникнути перегину газових рукавів.
Форсунки AC W02/AC W03 були спеціально спроектовані для отримання найбільшої точності, а також стабільності роботи в різних експлуатаційних умовах. Ми розробляли їх з повною адаптацією до українського ринку і, відповідно, газового палива не найвищої якості. Короткий час відкриття (~2мс), а також закриття (~1мс) передбачає дуже швидку і точну реакцію на мінімальні зміни контрольного сигналу. Використання нової, посиленої, котушки гарантує незмінні характеристики часу відкриття/закриття навіть за умови робочого тиску 6 барів. Тефлонове покриття на елементах, що взаємодіють всередині форсунки, дає змогу мінімізувати тертя і зменшити ризик негативного впливу забруднень у газовому паливі. Завдяки цьому гарантується тривалий термін експлуатації (~200 000 км). Незалежно від того, чи оберете ви одиночну форсунку AC W03 або рейкову версію AC W02, обидві ці моделі мають таку перевагу, як гнучкість монтажу, що, в свою чергу, спрощує встановлення ГБО.