X

Вплив газу на двигун авто. Коли причини несправності не ГБО

Почему каждая СТО по установке и обслуживанию ГБО должна иметь самое разнообразное диагностическое оборудование!

Так склалося, що коли автовласник звертається з проблемою на машині з ГБО у звичайний автосервіс, усі її болячки» пов’язують саме з цим допоміжним обладнанням. Насправді здебільшого все не так. Ті, хто ставить діагноз, часто не мають повного комплекту обладнання для діагностики двигуна і електроніки автомобіля. Через таку традицію всі досвідчені «газові» СТО мають комплект діагностичного обладнання, а їхні спеціалісти можуть детально діагностувати штатні системи життєзабезпечення двигуна автомобіля. Тому, заїжджаючи на СТО з ремонту ГБО, між іншим придивіться, що є в них на озброєнні. Якщо ви помітили один комп’ютер (ноутбук) і більше нічого, тікайте подалі від таких майстрів, оскільки комплект обладнання для профмайстерні ГБО має охоплювати ніяк не менше 10 позицій.

Думка

Саад Ткаченко

Технічний директор компанії Мотор-Газ

Я як експерт у сфері встановлення ГБО вважаю, що кожен автомеханік, який планує його встановлювати, має щонайменше пройти курси з будови автомобіля і діагностики його двигуна, а також електроніки. Річ у тому, що ГБО 4-го покоління і далі не є повністю автономним в автомобілі. Воно лише виконує команди, які генерує штатний блок керування двигуном, тому для розуміння того, як працює система і де можливі збої, майстер має знати, як працює мотор і його складові, звідки беруться сигнали для ЕБК, як вони формуються, яку паливно-повітряну суміш можна подавати в циліндри тощо. Тому якщо людина починає займатися встановленням ГБО без відповідної підготовки, це просто гра в «може поталанить». На жаль, автовласники, які потрапляють до таких майстрів, дістають проблеми з двигуном і несправності. Це стається або одразу, або через якийсь час.

Діагностичні прибори кількох типів, зокрема OBD, VAG дають змогу підключитися до штатного блоку керування двигуном.

Діагностику ГБО необхідно проводити так само, як і в машині зі штатною системою живлення. Сьогодні багато хто обмежується тільки скануванням автомобіля, називаючи це діагностикою. У такому разі до машини на газі підключається сканер, який показує, які помилки видає електронний блок керування. Потім переглядають розшифровки помилок або шукають їх в Інтернеті і ставлять діагноз. Але все це неправильно. Така перевірка – це лише 5% від загального обсягу повноцінної діагностики двигуна, оскільки сканер читає тільки помилки, прописані в комп’ютері. У сучасних машин їх перелік набагато ширший, завдяки чому можна зробити діагностику точніше. Якщо автомобіль старший за шість років, то в ЕБК такого мотора прописано значно менше помилок, отже поставити точний діагноз дуже складно.

Стенд проверки свечей зажигания – обов’язкове обладнання для СТО з обслуговування ГБО. Газоповітряна суміш має свої специфічні властивості. Щоб двигун служив довго і надійно, свічки запалювання мають бути в ідеальному стані.

Будь-яка діагностика роботи авто з ГБО має починатися з перевірки штатних свічок і котушок запалювання, а також високовольтних проводів. Раджу всім власникам машин з ГБО з’ясовувати на СТО, скільки і які види діагностичного обладнання є на цій станції. Якщо його немає або є лише кілька приладів, то складно буде встановити причину проблеми у вашому авто. Річ у тому, що бензиново-повітряна суміш у розігрітому двигуні підпалюється дуже легко. Водночас газоповітряна суміш через підвищений електричний опір у таких умовах може взагалі не загорітися або загорятися з перебоями внаслідок проблем зі свічками, СТ проводами і котушками запалювання.

Осцилограф дає можливість аналізувати наявність і характер сигналів у ланцюгах подання пального (бензину та газу), перевіряє сигнали різних датчиків і роботу електронних модулів керування.

Якщо вам майстер каже, що котушка, свічки або дроти можуть лише або працювати або не працювати, не вірте цим словам. Котушка запалювання може бути ніби і робочою, але не видавати напруги 2025 тис. В, необхідної для хорошого іскроутворення. В результаті можуть постраждати і лямбда-зонд, і котушка запалювання, і каталізатор (через нагар), і інші вузли. Ознаки того, що в роботі двигуна щось не так: смикання, мотор глухне не тільки під час перемикання на газ, а й на зупинках на світлофорі, при втраті потужності тощо. У таких випадках потрібно обов’язково робити діагностику мотора.

Манометр необхідний для вимірювання тиску в штатній паливній (бензиновій) рейці. Падіння тиску в бензиновій системі живлення може спровокувати більшу витрату газу.

Зі свого досвіду скажу, що приблизно в 80% випадків проблем роботи двигуна на газі винуватцями стають штатні системи живлення/запалювання. Ось чому майстер, що встановлює і налаштовує ГБО повинен мати високу кваліфікацію майстра-діагноста і зазначений список обладнання.

ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ПОВНОЦІННОЇ ДІАГНОСТИКИ ДВИГУНА АВТОМОБІЛЯ І ЙОГО СИСТЕМ В УМОВАХ СТО ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ І ОБСЛУГОВУВАННЯ ГБО.

Стенд перевірки продуктивності газових форсунок дає можливість оцінити рівномірність подачі газу в різні циліндри. Якщо порції газу сильно відрізняються, можливі проблеми з двигуном: прогоряння поршнів і клапанів, підгоряння сідел клапанів тощо внаслідок збіднених сумішей також може збиватися робота і на бензині.

Стенд ультразвукового чищення інжекторів необхідний на випадок забруднення форсунок.

Димогенератор допомагає визначати місця витоку повітря у впускному колекторі і системі рециркуляції парів бензину.

Ноутбуки з програмним забезпеченням від різних виробників електроніки для ГБО, починаючи з четвертого покоління.

Пневмотестр , або тестр перевірки герметичності циліндрів. Герметичність може порушена через зношування деталей циліндропоршневої групи (поршневих кілець, поршнів, циліндрів), підгоряння сідел клапанів, прогоряння клапанів і поршнів, прокладки ГБЦ.

Манометр для перевірки тиску у впускному колекторі , або вакуумметр, служить для оцінки загального стану двигуна, наявності підсосів повітря або порушення теплових проміжків клапанів тощо.

Компресометр потрібен для контролю рівня компресії в циліндрах, що дає змогу оцінити зношення деталей циліндропоршневої групи і герметичності клапанів.

Газоаналізатор відпрацьованих газів дає змогу точно налаштувати газобалонне обладнання в двигунах старих моделей з карбюраторною системою живлення, а також встановити ГБО третього покоління на інжекторні автомобілі.

Мультиметр необхідний для пошуку обривів в електричних ланцюгах.