Почему каждая СТО по установке и обслуживанию ГБО должна иметь самое разнообразное диагностическое оборудование!
Думка
Саад Ткаченко
Технічний директор компанії Мотор-Газ
Я як експерт у сфері встановлення ГБО вважаю, що кожен автомеханік, який планує його встановлювати, має щонайменше пройти курси з будови автомобіля і діагностики його двигуна, а також електроніки. Річ у тому, що ГБО 4-го покоління і далі не є повністю автономним в автомобілі. Воно лише виконує команди, які генерує штатний блок керування двигуном, тому для розуміння того, як працює система і де можливі збої, майстер має знати, як працює мотор і його складові, звідки беруться сигнали для ЕБК, як вони формуються, яку паливно-повітряну суміш можна подавати в циліндри тощо. Тому якщо людина починає займатися встановленням ГБО без відповідної підготовки, це просто гра в «може поталанить». На жаль, автовласники, які потрапляють до таких майстрів, дістають проблеми з двигуном і несправності. Це стається або одразу, або через якийсь час.
Діагностику ГБО необхідно проводити так само, як і в машині зі штатною системою живлення. Сьогодні багато хто обмежується тільки скануванням автомобіля, називаючи це діагностикою. У такому разі до машини на газі підключається сканер, який показує, які помилки видає електронний блок керування. Потім переглядають розшифровки помилок або шукають їх в Інтернеті і ставлять діагноз. Але все це неправильно. Така перевірка – це лише 5% від загального обсягу повноцінної діагностики двигуна, оскільки сканер читає тільки помилки, прописані в комп’ютері. У сучасних машин їх перелік набагато ширший, завдяки чому можна зробити діагностику точніше. Якщо автомобіль старший за шість років, то в ЕБК такого мотора прописано значно менше помилок, отже поставити точний діагноз дуже складно.
Будь-яка діагностика роботи авто з ГБО має починатися з перевірки штатних свічок і котушок запалювання, а також високовольтних проводів. Раджу всім власникам машин з ГБО з’ясовувати на СТО, скільки і які види діагностичного обладнання є на цій станції. Якщо його немає або є лише кілька приладів, то складно буде встановити причину проблеми у вашому авто. Річ у тому, що бензиново-повітряна суміш у розігрітому двигуні підпалюється дуже легко. Водночас газоповітряна суміш через підвищений електричний опір у таких умовах може взагалі не загорітися або загорятися з перебоями внаслідок проблем зі свічками, СТ проводами і котушками запалювання.
Якщо вам майстер каже, що котушка, свічки або дроти можуть лише або працювати або не працювати, не вірте цим словам. Котушка запалювання може бути ніби і робочою, але не видавати напруги 2025 тис. В, необхідної для хорошого іскроутворення. В результаті можуть постраждати і лямбда-зонд, і котушка запалювання, і каталізатор (через нагар), і інші вузли. Ознаки того, що в роботі двигуна щось не так: смикання, мотор глухне не тільки під час перемикання на газ, а й на зупинках на світлофорі, при втраті потужності тощо. У таких випадках потрібно обов’язково робити діагностику мотора.
Зі свого досвіду скажу, що приблизно в 80% випадків проблем роботи двигуна на газі винуватцями стають штатні системи живлення/запалювання. Ось чому майстер, що встановлює і налаштовує ГБО повинен мати високу кваліфікацію майстра-діагноста і зазначений список обладнання.
ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ПОВНОЦІННОЇ ДІАГНОСТИКИ ДВИГУНА АВТОМОБІЛЯ І ЙОГО СИСТЕМ В УМОВАХ СТО ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ І ОБСЛУГОВУВАННЯ ГБО.