Тест-драйв ЗАЗ Lanos із заводським ГБО
Після появи в Україні «Ланоса» в 1998 році і зміни його марки з Daewoo на ЗАЗ автомобіль мало змінився. Творіння прославленого дизайнера Джуджаро і досі в потоці має доволі гармонійний вигляд. Щоправда, порівняно з колишніми однокласниками, які після кожного оновлення зростали, «класик» залишався колишнім. Тому нині Lanos поряд з сучасними авто С-класу і навіть седанами В-класу здається малюком.
Старий знайомий
На Запорізькому автозаводі складають Lanos другого покоління, який відрізняється від першого формою задніх ліхтарів – вони на ЗАЗі вертикальні. А от решітка радіатора «Ланоса» оригінальна. Нещодавно автомобіль отримав нові, збільшені дзеркала заднього виду з повторювачами поворотів.
ЗАЗ Lanos у максимальній комплектації Lux оснащений не гірше, ніж сучасні аналоги в базовій. Тут є водійська подушка безпеки, гідропідсилювач керма, регулювання рульової колонки за висотою, кондиціонер і передні електросклопідйомники.
Посадка теж знайома багатьом: спереду високим людям для зручного сидіння треба посунутися назад, а позаду глибокий диван, тому навіть високі пасажири не дістають маківкою стелі.
Двигун ЗАЗ Lanos – відомий 8-клапанний 1,5-літровий бензиновий агрегат. Порівняно з попередником, що відповідав нормам Євро 2, в нинішньому змінили систему рециркуляції вихлопних газів, поставили клапан з електронним керуванням і системою запалювання. Це дало змогу поліпшити їх екологічні показники і без проблем виконати норми Євро 5 на бензині та газі навіть без електронного дроселя. Двигун працює в парі з 5-ступінчастою коробкою передач, яка не відрізняється чіткістю перемикань.
Економія в наявності
У версії з ГБО на Lanos встановили апаратуру на базі обладнання відомої італійської компанії BRC. Кнопка з назвою цієї фірми на панелі приладів видає версію з заводським ГБО. Електронний блок управління біпаливної системи живлення, бензинової та газової – вітчизняної компанії Gionix. Тороїдальний балон – турецький, газовий редуктор BRC і форсунки pan-jet – італійські. Тобто система загалом має якісні компоненти і зроблена професійно.
На пропан-бутані витрата палива на трасі – близько 8,5 л на 100 км, у місті – близько 10 літрів. За ціною 7,50 грн за літр газу і 21 за літр бензину економія на кожних 100 км пробігу становить 135 гривень. А це серйозна цифра. Крім того, під час купівлі ЗАЗ Lanos із заводським ГБО покупець отримує фірмову гарантію три роки або 100 000 км.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Комфортна підвіска, наявність достатнього простору для пасажирів другого ряду. Зручно розташована докатка у версії з ГБО, балон не займає місця в багажнику . | − Нестача шумоізоляції, підвіска жостко працює на відбій. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун упевнено тяне з низьких обертів. Витрата газу мало відрізняється від витрати бензину. Версія з ГБО відповідає нормам Євро 5. | − Коробка передач вмикається нечітко, підвищений паливний апетит. |
Фінанси й оснащення | |
+ Наявність склопідйомників гідропідсилювача керма, подушки безпеки, центрального замку і кондиціонера (в комплектації Lux). | − Відсутність штатної аудіосистеми і ABS даже в максимальній версії. |
ЗАЗ Lanos 1.5 ГБО | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/4 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4237/1678/1432 |
База, мм | 2520 |
Колія передня/задня, мм | 1405/1425 |
Кліренс, мм | Н.д. |
Маса споряджена/повна, кг | 1096–1194/1595 |
Об’єм багажника, л | 322/958 |
Об’єм бака, л | 48+43 |
Двигун | |
Тип | бенз. с распр. впр. |
Расп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см³ | 1498 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 86(63)/н.д. |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 130/3400 |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 5ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск./бараб. |
Підвіска передня/задня | незал./напівзалежн. |
Підсилювач керма | гідро. |
Шини | 185/60 R14 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 172 |
Разгін 0-100 км/год, с | 11,9 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,2–10,4 |
Гарантія, років/км | 3 роки або 100 000 км |
Періодичність ТО, км | 1/15 000 |
Вартість ТО-1, грн | н.д. |