Украинский рынок свечей зажигания наполнен большим количеством контрафактной продукции, которая не способна обеспечить нормальную работу моторов с ГБО.
Останнє опитування майстрів із встановлення та обслуговування газобалонного обладнання (ГБО) автомобілів засвідчило значне погіршення ситуації з якістю свічок запалювання, що продаються в Україні. Близько половини свічок, привезених клієнтами для встановлення в мотори машин, виявляються непридатними для роботи на газі. Причина – вони не витримують тест на пробій, який роблять на спеціальному стенді під тиском 11-12 атм.
Простіше кажучи, при цьому тиску у багатьох свічок між електродами не відбувається іскроутворення, тобто в двигуні не запалюється пальне в циліндрах. Електрична енергія котушки запалювання при цьому пробивається на масу через погану ізоляцію між металевим корпусом свічки і самою керамічною основою, на кінці якої виведено клему для з’єднання з високовольтними проводами.
Газоповітряна суміш має підвищений електричний опір, тому при підвищеному тиску в кінці такту іскроутворення забезпечують тільки якісні свічки. Зважаючи на це, купівля свічок запалювання для автомобілів з ГБО потребує дотримання певних правил. Так, слід одразу обговорити з продавцем можливість заміни свічок запалювання, обов’язково зберегти товарний (касовий) чек. Далі треба звернутися на СТО, де можуть перевірити працездатність свічок під тиском.
Прилади для перевірки свічок запалювання під тиском мають всі професійні майстри з встановлення та обслуговування газобалонного обладнання. Якщо іскра пробивається з ізолятора під тиском 11 і більше атмосфер, такі свічки не придатні для роботи в двигуні з ГБО. Причина в тому, що газо-повітряна суміш має більший електричний опір, тому в режимі високих обертів (3000 і більше) відбуватимуться пропуски запалювання. Для компенсації втрат потужності доводиться більше тиснути на педаль газу, що в кінцевому підсумку призводить до перевитрати пального (газу). Під час роботи на бензині свічки нормально працюють і при тиску 9-10 атмосфер.
Найбільш оптимальними для роботи на газі вважаються свічки запалювання з одним бічним електродом. При цьому довше служать свічки з тонким центральним електродом і платиновими вставками. У деяких випадках, коли свічка не тримає тиск 12 атмосфер, вирішити проблему можна зменшенням міжелектродного зазору до 0,8-1,0 мм. Для цього потрібен спеціальний щуп відповідної товщини.
Найбезпечнішими точками продажу свічок запалювання є офіційні дилерські СТО, інтернет-магазини офіційних постачальників запчастин і деякі великі автомагазини, а також супермаркети. В інші точки продажу можуть потрапляти свічки запалювання з Китаю, які є високоточною копією оригіналу.
Насамкінць варто зазначити, що на ефективність роботи свічок запалювання впливає і момент затягування цих свічок. Але це вже тема іншої статті.