Если вы готовы начать экономить на топливе, установив ГБО, предлагаем познакомиться с двумя новинками от компании «Сервис Газ Украина». В этом году их с легкостью установили в автомобили, привезенные из США и не только.
Електронний блок керування ГБО (або просто електроніка ГБО) – це «мізки» будь-якого комплекту газобалонного обладнання четвертого покоління для інжекторних двигунів із електронно-керованими форсунками. Як і мозок мільярдів людей на земній кулі, ЕБК для ГБО відрізняються інтелектом і характером.
У цій публікації про найдоступніший і найефективніший спосіб економії витрат на пальне, ми презентуємо два нових електронних блоки керування Styx Plus Blue Box, а також інші вузли ГБО, які компанія «Сервіс Газ Україна» пропонує своїм партнерам і автовласникам. Протягом близько двох років електроніку Styx Plus Blue Box ретельно перевіряли фахівці «Сервіс Газ Україна» і вдосконалювали під українські реалії. Вже сьогодні компанія представила два автомобілі – Honda HR-V нового покоління і післярестайлінгову Toyota Camry з американського ринку, для яких добрали оптимальні комплекти ГБО з новою електронікою.
Honda HR-V
Honda HR-V озброїли литовським блоком керування Styx Plus. Це новий газовий комп’ютер четвертого покоління для 3- і 4-циліндрових бензинових моторів. За інформацією власника компанії «Сервіс Газ Україна» Владислава Бубнова, будучи недорогим, блок має високу надійність і функціональність, що раніше було недоступно для цієї категорії електроніки. Виріб є вдосконаленим блоком керування Tamona, перші мали низку недоліків.
Ми допомогли литовським фахівцям компанії Tamona зробити інтуїтивно простий, не переобтяжений блок керування ГБО STYX Plus, який після встановлення і калібрування забезпечує ефективну роботу двигуна на газі. З цією електронікою ГБО можуть якісно налаштувати навіть не дуже висококваліфіковані фахівці.
Фахівці компанії «Сервіс Газ Україна» протягом двох років усували недоліки попередника спільно з литовськими інженерами, в результаті чого було створено блок управління Styx Plus.
Його головні переваги:
- висока компактність і герметичність корпуса;
- надійна конструкція сучасної електроніки з високошвидкісним 32-бітовим процесором;
- розумний алгоритм подачі газу;
- дружній користувальницький інтерфейс;
- підвищена стійкість до перешкод;
- сучасний алгоритм автокалібрування.
Програмне забезпечення новинки передбачає можливість додавати невеликі порції бензину під час роботи в діапазоні високих оборотів. У блоці керування використовуються дві моделі – залежність тривалості імпульсу газу від імпульсу бензинових форсунок або від множника. Цей ЕБК також вже можна встановлювати на нові моделі авто з функцією «стоп-старт», яка забезпечує зупинення і автоматичний запуск двигуна на газі на світлофорах і на інших коротких зупинках. Установники ГБО зможуть знайти у STYX Plus і ще низку оригінальних рішень, які полегшують експлуатацію, обслуговування і діагностику газового обладнання. Наприклад, дружній користувальницький інтерфейс, діагностику помилок і можливість визначити дії за умови виникнення конкретного збою системи, а також функцію «стоп-кадру» при помилці.
Для забезпечення газоподібним паливом двигуна Honda HR-V було використано компактний турецький газовий редуктор NLP, розрахований на потужність мотора до 100 кВт, але в реальності він може постачати газом і сильніші мотори.
В обох автомобілях були газові форсунки Magic FX від чеського виробника HL Propan. Вони відрізняються високою продуктивністю за умови дуже компактних розмірів, металевим корпусом і можливістю його розбирання і чищення. Останнє дуже важливо, оскільки якість газу в Україні не завжди висока. Завдяки потужному електромагніту, дуже малій вазі сердечника і високій точності виготовлення ці форсунки демонструють стабільну роботу вже при тривалості впорскування, 3 мс, до того ж вони на 30% дешевші, ніж, наприклад, корейські Hana. А щоб потреба в обслуговуванні форсунок була мінімальною, в систему було встановлено бульпреновий фільтр парової фракції газу торгової марки Certools, який максимально ефективно очищає газ від бруду і нафтових фракцій. Тому газові форсунки з таким захистом вкрай рідко потребують чищення.
Toyota Camry
На Toyota Camry поставили блок керування BlueBox четвертої генерації польської компанії Auto-Gaz Centrum. Під час його створення було враховано недоліки електроніки попередніх поколінь, що дало змогу виробникові дати на нього заводську гарантію 5 років. Функціонально новий блок став максимально зручним для використання як для установників ГБО, так і для автовласників у процесі експлуатації. Він має просту і розширену автокалібрацію, а також зручне програмне забезпечення для ручного налаштування системи на основі алгоритмів відомої електроніки Compact і Zenit Pro. Для полегшення монтажу обладнання також передбачено великі діагностичні та безліч додаткових функцій. Ця електроніка має модернізований контролер. Датчик тиску і MAP-сенсор інтегровані разом з датчиком температури. Творці попрацювали і над зовнішнім виглядом корпусу ЕБУ BlueBox. Він виконаний у дусі сучасного технічного дизайну і доволі компактний.
У випадку з Toyota Camry із більш потужним мотором було встановлено редуктор Tomasetto з посиленою задньою стінкою, який пройшов випробування часом і ефективно працює з мотом Toyota в усьому діапазоні навантажень. Для очищення газу в Toyota встановили фільтр парової фракції Twister. Його зроблено з відстійником для газового конденсату та інших домішок і має змінний фільтруючий елемент зі скловолокном (він доволі ефективний і більш довговічний, ніж бульпреновий, оскільки в ньому є порожнина для накопичення домішок в рідкій фазі). Вартість таких комплектів газобалонного обладнання з монтажем, 3-річною (або 100 тис. км) гарантією, безпроблемними експлуатацією та обслуговуванням становить близько 13 000 грн і для Honda HR-V, і для Toyota Camry. Термін окупності залежно від пробігу та вартості палива може становити від півроку.