Яке ГБО вдалося поставити на Range Rover Sport
Особливістю Range Rover Sport є те, що він оснащений 5-літровим бензиновим двигуном із безпосереднім уприскуванням палива і механічним компресором. Останній розміщений у розвалі між V-подібно розташованими рядами циліндрів, тому впускний колектор отримав дуже складну геометрію. Безпосереднє впорскування палива, механічний компресор і складна геометрія впускного колектора стали в комплексі головною причиною проблем встановлення ГБО на автомобіль. Жоден виробник не запропонував для цього авто обладнання та технологічну карту його монтажу.
Проте фахівці компанії «Сервіс Газ Україна» взялися вирішити це завдання самі. Спочатку було підібрано комплект обладнання. Зважаючи на те, що вільного місця в підкапотному просторі цієї машини мало, а мотор має велику потужність (510 к.с.), було вирішено встановити два чеських редуктори HLPropan Magic 3 Compact. Один редуктор розрахований на роботу з двигунами до 350 к. с., тому два Magic 3 Compact повністю відповідають потребам 510-сильного мотора Range Rover Sport.
Два редуктори HLPropan Magic 3 Compact і фільтри Ultra 360° розмістили біля правої передньої фари.Ці редуктори дуже компактні, а фільтри Ultra–360° дуже зручні при монтажі в тісних моторних відсіках, оскільки до них можна підвести шланги з різних сторін без ризику перегинів.
Для роботи з вісьмома циліндрами були використані два блоки управління Zenit Direct (для двигунів з безпосереднім уприскуванням виробляють тільки версії для чотирьох циліндрів), кожен з яких відповідає за ряд циліндрів. Оскільки це мотор із безпосереднім уприскуванням бензину в циліндри, для унеможливлення закоксовування та перегріву розпилювачів бензинових форсунок, які виходять у камеру згоряння, після кількох вприскувань газу відбувається і вприскування бензину.
Впорскування газу поклали на південнокорейські форсунки торгової марки Hercules, які продавав «Auto Gaz Centrum». Це високопродуктивні форсунки, які являють собою вдосконалену конструкцію відомих південнокорейських інжекторів Hana. Переважно удосконалення торкнулися матеріалів і технології виробництва, що дало змогу збльшити питому потужність, точність роботи, довговічність і стійкість до забруднення.
Форсунки Hercules розподілили на верхній кришці двигуна. За подачу газу вглиб впускного колектора до впускних клапанів відповідають спеціальні трубки, які мають індивідуальну геометрію. Зроблені вони за особливим шаблонам, і найменші відхилення в розмірах неприпустимі. Для підведення газу повз механічний компресор і радіатори-інтеркулери, розташовані в розвалі між рядами циліндрів, було встановлено додаткову прокладку під верхню кришку двигуна.
Ця модернізація, а точніше розробка нового комплекту ГБО для такого дуже складного автомобіля, в своєму роді унікальна, бо цим займався не якийсь просунутий виробник ГБО, а українська компанія «Сервіс Газ Україна», яка займається продажем і встановленням газобалонного обладнання.
Налаштування
Напрацювання методики налаштування і доведення системи до ідеальної експлуатації відбувалося в кілька етапів. Робилося це як на ходових, так і на стендових випробуваннях, де можна було точно налаштувати роботу двигуна у всіх режимах. Результат вразив усіх. Втрати потужності немає, а витрати на паливо зменшилися удвічі.
Тест
Витрата газу Range Rover Sport за умови активної їзди в Одеській трасі становить 22 літри на кожну сотню. Бензину в такому режимі ця модель споживає близько 24 л/100 км З урахуванням того, що під час роботи на газі ця система періодично подає і бензин (3 л/100 км), економія на паливі під час нашої поїздки в Одесу і назад становила близько 50%. У цифрах це 2500 грн витрат на газ і бензин порівняно з 5000 грн за умови їзди на бензині.
Окупність
За нинішньої вартості газу (7,60 грн/л) і бензину (23 грн/л) газобалонне обладнання для Range Rover Sport окупиться за 20-25 тис. км.
Заправний вентиль зробили знімним, щоб розмістити в лючку штатного бензобака.
Оскільки запаска в цій моделі розташована зовні під підлогою багажника, на її місце встановили спеціальний, для зовнішнього встановлення, 85-літровий тороідальний балон. Його оснастили мультиклапаном Tomasetto Extra для машин із потужними моторами.
Пульт управління ГБО розмістили на торпедо, ліворуч від керма.