
Що буде, якщо не заправити кондиціонер
Коли на дворі температура перевалює за 30 а вологість зашкалює, то наявність в авто нормально працюючого кондиціонера стає питанням не комфорту, а безпеки. Це справедливо відразу з двох міркувань. По перше при перегріві водій стає млявий, менш уважний та більш дратівливий. Це прямий шлях до того, аби вскочити на дорозі в якусь халепу. Різкий перепад погоди від задухи до грози – ідеальні умови аби в машині почали потіти вікна та лобове скло. Погіршується оглядовість, що в купі з мокрою дорогою ще один вірний шлях до ДТП. А якщо в авто працює кондиціонер, то він швидко охолоджує салон до комфортної температури. Також кондиціонер ефективно видаляє вологу з повітря.
Як влаштований кондиціонер
Конструкція кондиціонеру доволі проста. Це герметична система, в якій по контурах високого і низького тиску циркулює холодоагент та компресорне масло, яке відповідає за змащування всіх рухомих деталей. Робота кондиціонера ґрунтується на властивості фреону поглинати тепло при переході з рідкого стану в газоподібний і виділяти його при зворотному перетворенні.
Щоб цей процес тривав потрібні:
- Компресор. Він нагнітає газоподібний фреон до системи під високим тиском, через що той нагрівається
- Конденсор. Він охолоджує розігрітий газ, переводячи його в рідкий стан
- Випарник. Тут рідкий фреон закипає і поглинає тепло з повітря, сильно охолоджуючи його.
Чому кондиціонер перестає холодити
В переважній більшості проблема криється в тому, що “тікає” охолоджувач. Зазвичай норма витоку становить приблизно 7-8% на рік. Тобто, кожні 2-3 роки його треба дозаправляти. Цей процес трохи складніший за заправку бака. Газ повністю відкачують, а потім заправляють повністю новий, необхідного обʼєму. Заміна потрібна ще й через те, що з часом в системі накопичуються продукти зношення.
Витік холодоагенту може відбуватися через порушення цілісності трубок та магістралей системи. Фахівці знайдуть точку витоку та полагодять, відновивши герметичність.
Більш дорогою проблемою може стати заклинювання компресора. Це може траплятися через той самий бруд, що накопичується в системі від довгої роботи без заміни холодоагенту, неправильної заправки з надто високим тиском, або фізичним зносом.

Заправка автокондиционера
Майте на увазі, що якщо кондиціонер вийшов з ладу, то його треба ремонтувати якомога швидше. Адже, навіть якщо просто витік холодоагент і ви тривалий час не користуєтесь кондиціонером, то по системі перестає циркулювати масло. Від цього запускаються процеси корозії і в результаті можна замість простої заправки системи за кілька сот гривень можна стикнутись з тим, що заклинить компресор.