Час перевзуватися: зниження температури вимагає переходу на зимові шини
Міняти шини на автомобілі необхідно двічі на рік: навесні та восени, коли починаються перші заморозки. При цьому не варто чекати, коли випаде сніг чи дорога покриється кригою. Вирішальним чинником заміни шин є температура повітря. Чим вона нижча – тим твердіше стає літня гума, а це призводить не лише до зниження їздового комфорту та зносу ходової, але й до збільшення гальмівного шляху. Все це може призвести не лише до додаткових витрат на ремонт, а й до серйозніших проблем у разі ДТП.
Навіщо треба міняти гуму?
Літні та зимові шини відрізняються одна від одної головним чином складом гумової суміші. У зимових вона не дозволяє шині ставати жорсткою, навіть за низьких температур, а також забезпечує щільне прилягання протектора до дороги та гарні зчіпні властивості. Машина не буде пробуксовувати на льоду, а також значно краще і м’якше гальмувати на холодному асфальті.
У літніх шинах, навпаки, використовується склад, який не дає шині при нагріванні “плисти” та швидко зношуватися. Такі покришки погано підходять для використання на снігу чи холодному покритті дороги через відсутність розгалуженої сітки канавок на протекторі. З їхньою допомогою зимові колеса краще чіпляються за поверхню дороги.
Восени зі зміною гуми краще не затягувати – крім поганого зчеплення з дорогою, вони зношуватимуться значно швидше.
Коли потрібно міняти літні шини на зимові?
Переходити на зимові шини необхідно, коли середньодобова температура знижується до +5°С, навіть якщо дорога суха і чиста. А повертатися до використання літніх шин можна, коли припиняться нічні заморозки, а мінімальна денна температура досягне показника не нижче за +8-10°С.
Відповідно до ПДР, глибина малюнка протектора має бути не менше 1,6 мм. Протектор має особливий малюнок та численні канавки для відведення з плями контакту води та снігової каші. При сильному зношуванні канавки не встигають ефективно відводити вологу з плями контакту шини з дорогою і збільшується ризик втрати зчеплення.
Які покришки вибрати?
При величезному асортименті зимових шин важливо правильно підібрати оптимальний варіант для конкретного авто та умов експлуатації. Очевидно, що спеціалізовані шини для певних зимових умов забезпечать кращі характеристики ніж універсальна усереднена модель. Тому, крім наявності чи відсутності шипів, шини для м’яких та суворих зим досить сильно відрізняються за складом гумової суміші та малюнком протектора.
Фрикційні чи шиповані?
Переваги шипованих шин найкраще виявляються на снігу та мокрому льоду при температурі близько 0 градусів. Це ідеальні умови для роботи шипів, які вгризаються у лід та укочений сніг, не даючи шині зіслизнути з траєкторії. Однак, на сухому асфальті шиповані шини програють фрикційним насамперед через збільшений гальмівний шлях. Крім того, вони завдають шкоди дорожньому покриттю і тому заборонені у багатьох країнах ЄС. З огляду на це шиповані шини краще підходять водіям, які часто їздять за містом, особливо по другорядних дорогах – їх традиційно чистять гірше і рідше за міські вулиці.
Фрикційні шини стануть оптимальним вибором для мешканців великих міст і тих, хто може дозволити собі не виїжджати на авто при різкому погіршенні погоди. Вони не шкодять асфальту та забезпечують чудове зчеплення на сухих та засніжених дорогах. До того ж вони не такі галасливі, як шиповані. Однак, на мокрих замерзлих дорогах фрикційні шини помітно поступаються шипованим моделям.
Для SUV та “легковиків”
Важливо пам’ятати, що до шин для кросоверів і позашляховиків пред’являються жорсткіші вимоги, оскільки навантаження на ці шини значно вище, а умови експлуатації – складніші. Спеціально для власників позашляховиків та важких кросоверів існують версії шин з більш міцною конструкцією та посиленими боковинами. Це дозволяє значно збільшити стійкість шин до бокових порізів, що дуже важливо при їзді по розбитих дорогах з великою кількістю ям з гострими краями.