Нещодавно наявність турбонаддуву було долею заряджених, спортивних моделей. Але посилення норм токсичності вихлопу призвело до того, що все більше бензинових двигунів отримують турбонаддув. А дизельних моторів без турбіни сьогодні вже зовсім не знайти. І сьогодні багатьом знадобляться знання як визначити що з турбіною не все гаразд. Тому ми й підготували 11 основних симптомів несправності турбін та розшифроку їх причин та значення.
- На прогрітому моторі при інтенсивному розгоні з вихлопної йде синій дим, але при рівних обертах дим зникає. Причина Згоряння масла, що потрапляє в циліндри двигуна через його витік у турбокомпресорі.
- Чорний колір вихлопних газів. Причина Згоряння збагаченої суміші через виток повітря в нагнітальних магістралях та/або інтеркулері. Несправність системи керування турбіною або її пошкодження.
- Білий колір вихлопних газів. Причина Засмічення зливного маслопроводу турбокомпресора
- Збільшена витрата оливи, сліди її підтікання на турбіні, на стиках патрубків повітряного тракту. Причина Засмічення каналу подачі повітря, зливного маслопроводу та/або закоксовування корпусу осі турбіни.
- Погіршення динаміки розгону машини. Причина Недостатнє надходження повітря в двигун через несправну систему управління турбіни або її пошкодження.
- Шум (сильний свист) при працюючому моторі. Причина Витік повітря між виходом компресора та двигуном.
- Наявність скреготу під час роботи турбокомпресора. Причина Тріщини та/або деформації корпусу турбіни, торкання лопатей краю тріщин. Поломка сигналізує про швидкий вихід турбокомпресора з ладу.
- Підвищена шумність працюючого турбокомпресора. Причина Засмічення подаючого маслопроводу, збільшені осьовий та радіальний зазори ротора та/або його затирання об корпус турбіни.
- Підвищена витрата палива, збільшена токсичність вихлопу. Причина Засмічення повітряного фільтра та/або каналу подачі повітря до турбокомпресору.
- Витікання масла на корпусі турбіни з боку компресора. Причина Закоксовування корпусу осі турбіни, порушення роботи системи мастила, пошкодження турбокомпресору.
- Ефект турбоями, задимленість моторного відсіку та/або салону авто (у момент запуску двигуна під капот викидається хмарка чорного диму). Причина Тріщини в зоні сідла байпасного клапана турбіни, що призводять до витоку газів.