Серед зимових шин бюджетного сегменту за бажання можна знайти цілком прийнятні варіанти з адекватними характеристиками. Як обрати найбільш раціональну модель “зими”, яка б відповідала потребам і можливостям пересічного автомобіліста?
Якщо порівнювати шини економ-класу з дорогими преміальними моделями, то слід поговорити про їх принципові відмінності. Створити зимову шину преміум класу справді непросто і недешево. В кожній такій моделі – праця конструкторів і хіміків, найкращі матеріали для каркасу, боковин і протектора, численні випробовування і інвестиції у складні прес-форми та інше виробниче обладнання. Все це для того, щоб преміальна шина демонструвала високі характеристики в усіх зимових номінаціях: прискоренні, гальмуванні, керованості, шумності і одночасно на всіх зимових поверхнях – льоду, снігу, сніговій каші, мокрому асфальті тощо.
З іншого боку, бюджетні шини створюють за тими ж критеріями, але головна їх відмінність у тому, що преміум-модель буде найкращою в усіх відношеннях, а дешева матиме нижчі показники в деяких характеристиках, як правило, в другорядних. Тобто бюджетні моделі будуть значно відрізнятись від топ-сегменту за кількома характеристиками, і незначно – за основними параметрами. Загалом залишаючись цілком адекватною зимовою шиною.
Переваги бюджетних шин для зими
- З точки зору середньостатистичного водія вони забезпечують цілком безпечну експлуатацію машини за умов стриманого стилю керування і в типових умовах руху;
- За ключовими характеристиками бюджетні моделі часто не відрізняються від шин середнього цінового сегменту;
- У зимових умовах часто глибокий протектор недорогої шини забезпечує краще зчеплення з дорогою, ніж зношений до глибини 1,8 – 1,6 мм протектор шини дорогої марки;
- Недорогі шини часто потрапляють у бюджетний сегмент тільки тому, що в їхню собівартість не закладена ціна рекламної розкрутки, розвитку дистриб’юторської мережі і високі зарплати працівників заводів у розвинених країнах.
Пропонуємо добірку деяких з найбільш популярних зимових шин економ-класу, доступних українським автомобілістам у сезоні 2024 – 2025 рр.
Недорога зимова шина випускається сербським брендом, який працює під контролем французького шинного гіганта Michelin. Покришка показує якісне зчеплення на засніжених і заледенілих дорогах, має мінімальний опір коченню – цим, власне, взагалі славиться продукція французького концерну. Також тест-пілоти відзначають рівень комфорту, який демонструє ця модель під час руху. Протектор, організований за V-подібною схемою, забезпечує шині високу курсову стійкість і знижує схильність автомобіля до заносів на слизькій дорозі. Масивні блоки в плечових зонах протектора покращують зчеплення при бічному векторі зусиль, тобто дають більше безпеки в поворотах. 3D-ламелі, завдяки яким блоки чіпляються один за одного, поліпшують чутливість керування та знижують гальмівний шлях. Шина має низький опір коченню, що тягне за собою зниження споживання палива – в деяких режимах аж до 10%. Міцність та витривалість – ще одна особливість цієї гуми: каркас із подвійного сталевого корду підвищує деформаційний поріг, а металобрекер під протектором страхує каркас під час руху по пошкоджених та кам’янистих шляхах.
Зимова шина польського виробництва відноситься до європейського типу – власне, як і більшість наявних сьогодні у продажу в Україні моделей гуми. Тобто колесо ефективно працює не тільки на різного роду снігових покриттях, а й на слизькій та мокрій поверхнях. V-подібний малюнок протектора має доволі широкі водовідні канавки, що сприяє швидкому відведенню води і снігової каші з плями контакту шини з дорогою. Також завдяки їм та розвиненим блокам у плечовій зоні ця шина має певні ознаки так званих нордічних моделей, які добре працюють у глибокому снігу і коліях. Користувачі відзначають м’якість і низьку шумність цієї покришки, що взагалі незвично для зимової гуми, та ще й у бюджетному сегменті.
В Україні ця марка мало відома, але у світі вона має масові тиражі, бо належить до велетенського концерну Goodyear. Цю гуму створили для щоденної зимової експлуатації, причому вона орієнтована саме на непевні і мінливі умови європейських зим, які відрізняються зміною температурного режиму протягом доби. У Diplomat Winter ST відмінна стійкість та гарне зчеплення і на мокрому асфальті, і на засніженій трасі. Вдалий малюнок протектора забезпечує підвищену стійкість до аквапланування та слешпленінгу (рух по суміші мокрого снігу, піску і води). Знавці відзначають гідну зносостійкість цих покришок, досягнуту завдяки властивостям гумової суміші протектора. У ній крім силіки присутня соняшникова олія, яка зберігає свою консистенцію до мінус 19°С, тому м’який на перший погляд протектор впевнено протистоїть стиранню.
Модель створена для умов так званої середньоєвропейської зими, тобто її кліматичні характеристики цілком відповідають зимовим умовам території України. Шина Fulda Kristall Montero обіцяє гарну керованість на слизькому покритті, адже за результатами незалежних тестів вона потрапила до однієї групи з найкращими представниками свого класу. Мова про курсову стійкість і про високу точність проходження автомобілем поворотів, що дає змогу впевнено долати снігові замети та зледенілі ділянки маршруту. Інші переваги моделі – короткий гальмівний шлях та ефективне керування на мокрому снігу і в сніговій каші. Гумовий компаунд шини обіцяє тривалі терміни експлуатації, бо навіть за низьких температур блоки протектора не втрачають своєї еластичності, через що процес його руйнування проходить повільно.
Підказка від АЦ
З одного боку, дорога брендова шина дає водієві більше впевненості на зимовій дорозі, де можна зустріти усю гаму покриттів – сніг, кригу, воду, сухий асфальт. Але з іншого, жодна преміум-модель не скасовує законів фізики і не позбавляє водія обов’язку враховувати стан дороги при виборі швидкості і напрямку руху. Те саме доводиться робити і водієві, чия машина взута у доступні шини економ-сегменту – з тією відмінністю, що уважність і акуратність мають бути подвоєні. А безпосередньо при покупці недорогих шин важливо вибрати авторитетного виробника із перевіреною репутацією, який має добре ім’я на ринку і міцно тримає свій сегмент.