Поки осінь ще тепла і суха, автомобільні інженери радять вже зайнятись підготовкою автомобіля до зими. Потрібно перевірити важливі системи автомобіля і усунути дрібні і масштабні негаразди.
Чому наші сучасні, цілком всепогодні автомобілі рекомендується діагностувати напередодні зими? Тому що на морозі і в холодному вологому повітрі найменші неполадки швидко перетворюються на серйозні проблеми, через які машина просто відмовляється працювати. А це особливо неприємно для пасажирів, коли на дворі зимова погода, а найближче СТО за кілька десятків кілометрів. Спільно з експертами з «Автодім Атлант» розповідаємо, на що необхідно звернути увагу.
Перевірка систем на помилки
Оскільки електроніка зараз присутня практично у кожній з систем, так звана комп’ютерна діагностика буде ефективним засобом перевірити стан машини. Сканер покаже збої та відмови, які траплялися в електрообладнанні та електронних системах, у тому числі – двигуні, системах безпеки, освітленні, керуванні клімат-контролем. Досвідчений діагност легко вирахує причину цих збоїв і назве деталі, які треба замінити, щоб незабаром так звані “помилки” не перетворилися на повну відмову. Наприклад, в такий спосіб виявляють неправильно працюючу систему запалювання, забруднені або зношені паливні форсунки, бензонасос зі зниженим тиском, неефективну турбіну надуву, проблемні гальма, зношені елементи активної підвіски та автоматичної трансмісії, погані контакти в електрообладнанні тощо.
Перевірка рівня технічних рідин
Одна з найболючіших зимових проблем на авто з пробігом – система охолодження двигуна. Якщо в неї часто доводиться доливати антифриз, це означає, що десь є протічка, яка в умовах перепаду температур може перетворитися на справжній водоспад. Так само і в інших системах – якщо рівень робочої рідини систематично падає, це означає, що треба шукати місце протічки і усувати її. Саме в холодних умовах, коли матеріали втрачають еластичність, проблема буде прогресувати.
Перевірка систем впорскування та запалення
Щоб запуск двигуна був легким за будь-якого морозу, варто окремо і більш поглиблено перевірити роботу паливної системи двигуна. А якщо мотор бензиновий, додатково потрібно перевірити й систему запалювання. Адже дрібні негаразди цих систем, яких водій може не помічати у теплу пору, на холоді обов’язково проявляться. Майстер має перевірити тиск у паливній системі і правильність розпилювання пального форсунками. В ідеалі форсунки бензинового двигуна варто промивати кожні 30 тис. км, і якщо давно цього не робилося, варто виконати цю операцію саме напередодні зими. Під час цієї операції легко перевірити інжектори також на точність дозування.
В системі запалювання є кілька елементів, проблеми яких водій може не помічати влітку. Наприклад, свічка запалювання може “пропускати”, тобто спрацьовувати через раз, і взимку через це може погіршитись робота двигуна, а то й згоріти високовольтна котушка. І навіть окремий високовольтний дріт може стати причиною відмови котушки і всього двигуна, якщо він має невидимі оком пошкодження ізоляції і потроху пропускає розряд на “масу”. Відтак, систему запалювання варто перевірити більш глибоко.
Перевірка стану акумулятора
В холодну та вологу пору року АКБ отримує додаткове навантаження. По-перше, автомобіль взимку вимагає більше енергії, а по-друге, за низьких температур в батареї падає швидкість хімічних реакцій, що знижує її віддачу, особливо якщо акумулятор вже не молодий. В автоелектрика на гарній СТО має бути спеціальний акумуляторний тестер, який оцінить і стан батареї, і те, наскільки правильно її заряджає автомобіль.
Змащення замків перед осінньо-зимовим періодом
Волога, яка може потрапити в замки дверей і багажника, на морозі обов’язково замерзне – і замок може не відкритись, навіть якщо він керується електроприводом. Тому на передодні холодів відповідні частини механізмів бажано обробити препаратами, які витісняють вологу та змащують пари тертя. Для цього існують спеціальні мастила. Також для цього підходять силіконові засоби та універсальні мастила на основі оливи та гасу. Майте на увазі, що будь-які препарати, особливо другого типу, можуть вимазувати одяг, тож зовнішні поверхні замків після обробки радимо ретельно витерти серветкою.
І разом із замками не забувайте обробити силіконовим препаратом гумові ущільнювачі дверей, інакше однієї холодної ночі вони можуть міцно примерзнути до металу кузова.
Коли можна переходити на зимові шини
Взагалі вважається, що літня шина втрачає більшість своїх якостей за температури нижче +8 С. Але не буде великої проблеми, якщо перевзути машину в зимову гуму трохи завчасно, бо зимові шини тримають машину на теплій дорозі краще, ніж літні шини – на зимовій дорозі.
Порада від експертів «Автодім Атлант»
Осіння перевірка автомобіля, про яку йдеться вище, багато в чому складна і недоступна для гаражних умов. Тобто таку інспекцію краще довірити професіоналам СТО. Ще одна перевага офіційного сервісу в сертифікованих майстрах, які при огляді можуть компетентно звернути увагу і на інші проблеми, що лише назрівають в автомобілі. Власнику, який хоче продовжити життя свого авто, слід знати, що незалежно від сезону експлуатація машини з надмірно зношеними деталями негативно впливає на ресурс частин і вузлів в цілому. І навпаки, навіть старі системи працюватимуть довго і безвідмовно, без передчасного зносу, якщо їх та всі сусідні вузли вчасно обслуговувати, регулювати та замінювати зношені елементи новими.