Чому не холодить кондиціонер та що робити
За принципом роботи автомобільний кондиціонер мало чим відрізняється від побутового холодильника. В обох випадках маємо справу з герметичною системою, в якій по контурах високого і низького тиску циркулює фреон, а також компресорне масло, яке відповідає за змащування всіх рухомих деталей. Робота кондиціонера ґрунтується на властивості фреону поглинати тепло при переході з рідкого стану в газоподібний і виділяти його при зворотному перетворенні. Всі необхідні перетворення допомагає здійснювати:
- Компресор. Він подає газоподібний фреон до системи під високим тиском, через що той нагрівається
- Конденсор. Він охолоджує розігрітий газ, переводячи його в рідкий стан
- Випарник. Тут рідкий фреон закипає і поглинає тепло з повітря, сильно охолоджуючи його.
Коли цикл завершено, газоподібний фреон знову надходить у компресор, а вентилятор подає охолоджене повітря в салон автомобіля – і цикл повторюється.
Чим би не був обладнаний ваш автомобіль, звичайним кондиціонером або сучаснішою системою клімат-контролю, базовий принцип роботи пристрою залишається незмінним.
Які проблеми в роботі системи кондиціонування можуть виникати і чому?
Найпоширеніша ситуація, з якою можна зіткнутися, — це витік холодоагенту. Зазвичай норма витоку становить приблизно 7-8% на рік. Це обумовлено фізичними властивостями самого фреону. Тому періодично (приблизно раз на два роки) його потрібно доливати. А точніше – повністю відкачувати старий і заправляти новий. Адже з часом у суміші фреону та компресорного масла накопичуються частинки бруду, які з’являються через знос компресора.
Витік холодоагенту може відбуватися і через порушення цілісності трубок і ємностей системи автокондиціонування. Тут вже без дозаправлення кондиціонера не обійтися – потрібен ремонт. Діагностувати проблему можна візуально: якщо на трубках, шлангах, радіаторі та компресорі видно запотівання або масляні патьоки, значить, варто запідозрити витік і якомога швидше звернутися за професійною допомогою. Крім того, періодично варто перевіряти прокладки в місцях з’єднання шлангів і трубок системи кондиціонування. Згодом вони можуть втратити герметичність і стати джерелом витоків холодоагенту. Робити це слід як мінімум раз на рік, причому краще в спеціалізованих автомайстернях, де герметичність системи перевірять не на око, а за допомогою спеціального обладнання.
Другою поширеною проблемою в роботі системи кондиціонування є заклинювання компресора. Це може траплятися з різних причин: наприклад, через засмічення або підвищення тиску у системі, викликаних занадто великою кількістю холодоагенту.
Вплив сезонного чинника на якість і тривалість роботи кондиціонера
Якщо компресор тривалий час не запускається, його деталі залишаються без змащення, оскільки циркуляція фреону, а значить, і компресорного масла, відсутня. Через це може розвиватися внутрішня корозія, і при подальшому запуску компресор може вийти з ладу через підвищене тертя. Задля профілактики подібних ситуацій узимку варто хоча б раз на тиждень запускати кондиціонер.
Порада від “Автодім Атлант”
У разі пошкодження обладнання, розриву або залому проводів, для виявлення причин несправностей не обійтися без професійної діагностики, зокрема комп’ютерної, з використанням оригінальних діагностичних приладів та спеціальних станцій для обслуговування систем кондиціонування (DEL). Радимо звертатися у фірмові автосервіси, адже вони мають необхідне професійне обладнання, а також можуть гарантувати відповідну кваліфікацію своїх фахівців.
Регулярно потрібно проводити генеральне обслуговування кліматичної системи: замінювати салонний фільтр і проводити протимікробну обробку випарника з використанням спеціальних засобів. Саме у випарнику створюється сприятливе середовище для розмноження бактерій, грибків, вірусів. Ці операції не можна здійснити самостійно, тому ефективніше й безпечніше звернутися за допомогою до фахівців на СТО.
Якщо дотримуватися цих нескладних рекомендацій, ваш кондиціонер прослужить довго і буде завжди тішити комфортною «погодою» у салоні авто.