Зарядки на всіх дорогах: що чекає на власників електромобілів в Україні
В останні кілька років українські автомобілісти почали активно наслідувати світову тенденцію і пересідати на електрокари. Однак, на відміну від розвинених європейських країн і США, в Україні ситуація із зарядними станціями для електромобілів не дуже хороша. Якщо у великих містах проблем з ними немає, то на периферії і трасах станції просто відсутні. Щоб вплинути на цю ситуацію, Міністерство інфраструктури України ініціювало внесення низки змін до державних будівельних норм (ДБН).
За словами глави Мінінфраструктури Владислава Криклія, йдеться про те, щоб внести коригування в ДБН б.2.2-12: 2019 «планування і забудова територій» в частині розміщення електрозаправок на дорогах. Ці поправки дадуть змогу проектувати зарядні станції на всіх автошляхах країни незалежно від їх типу. Зараз же, згідно з нормами, станції можна будувати тільки в населених пунктах і на дорогах державного значення. Однак це обмежує можливість пересування на такому виді транспорту країною.
Крім того, в чинних нормах немає чіткої вказівки щодо кількості зарядних станцій на автодорогах, що також неприпустимо, наголосив Криклій. Єдиною цифрою, яка фігурує в ДБН, є норма електрозарядок на парковках. Зокрема, кількість місць на стоянках для паркування електрокарів, обладнаних зарядками, має бути не меншою за 5% від усієї кількості паркомісць.
«За даними МВС, за перше півріччя 2020 року в Україні зареєстровано 3384 електромобілі, що на 16% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тому потрібно дивитися на перспективу і впроваджувати ті сучасні рішення в інфраструктурі, які будуть зручними і комфортними для населення країни. Якщо ми хочемо рухатися в майбутнє, електротранспорт і електрозарядки мають бути такою ж невід’ємною частиною нашого життя, як магазини і звичайні АЗС», — підсумував глава Міністерства.