WRC 50. 90-е «Ралі Монте-Карло»: Мсьє Феномен
Початок нового сезону – це завжди хвилююче. Зміна технічного регламенту – змішує карти фаворитам. А поява славетних прізвищ у складах топ-команд – це завжди додаткова увага. Плюс мінливі умови традиційного січневого «Ралі Монте-Карло» – це справжнє свято для будь-якого фанату автоспорту.
В таких умовах, як не дивно, найбільше гоночних кондицій піднабрав Себастьєн Льоб. Світова супер-зірка прийняла участь у двох поспіль змаганнях: Extreme E в Дорсеті та першому ралі-рейді W2RC в Саудівській Аравії. У першому випадку це завершилося 100-відсотковим показником команді Льюїса Гемілтона, у другому – лише 1 балом відставання по відношенню до катарця Нассера Аль-Аттії.
І ось він – третій вік-енд поспіль для людини, якій за місяць виповниться 48! В останнє Льоб вигравав етап в горах поблизу Монако у 2013-ому. Тоді він у статусі чинного Чемпіона Світу припиняв активну фазу кар’єри в WRC. І потрібно зауважити, що разом із Даніелем Еленою майстерно провів етап, вигравши у Себастьєна Ож’є та Жульєна Інґрассії та Volkswagen Polo R WRC. Для молодшого Себа настав час реваншувати за поразку 9-річної давнини.
Виступи 9-разового Чемпіона Світу у 2015, 2019 та 2020 роках тут особливих успіхів не принесли. Більше того, ми з українськими Чемпіонами та уболівальниками були свідками останнього виступу та подіуму Себа в Туреччині-2020, після чого Льоб зав’язав як із WRC, на певний час, так і з довготривалими відносинами зі своїм багаторічним штурманом – монегаском Даніелем Еленою…
А наприкінці 2021-ого сталася справжня сенсація: Себастьєн Льоб повертається! Причому до колективу Малкольма Вілсона, з яким не захотів пов’язувати свою долю у 2006-ому!!! Тоді за кермом нового Focus II RS WRC стартовий етап сезону виграли фіни Маркус Ґрьонхольм та Тімо Раутіайнен. За наступної зміни регламенту 2011-ого року Мікко Хірвонен та Ярмо Лехтінен приносять звитягу на новому Fiesta RS WRC на першому етапі сезону в Швеції. А тоді й Себастьєн Ож’є та Жульєн Інґрассія видають неймовірний результат в Монте-Карло-2017 на Fiesta WRC – авто класу нових супер-WRC…
Багато чого змінилося з того часу: M-Sport Ford припинили перемагати у Великобританії-2018, наступного етапу, здавалося б, востаннє переміг і Льоб – в Каталонії-2018…
І ось той випадок, який трапляється, можливо раз на 50 років. Саме тому ми зробили такий довгий вступ. Тому що за них уболівали, але ніхто не ставив на такий успіх. Можливо, максимум на подіум. Але більшість, хто наважився зробити передбачення на переможця (перший, другий, третій), вважав за такого саме чинного Чемпіона Світу Себастьєна Ож’є. І гонщик виправдовував очікування. Він та його новий штурман Бенжамен Вейяс завершили лідерами перші два нічні допи у четвер, а тоді й суботній вечір. Єдину конкуренцію дуету міг скласти саме Себастьєн Льоб. І нехай з новою штурманесою – Ізабель Ґальміш, але справно це робив. Більше того, саме Льоб схиляв, час від часу, перевагу на свою користь. У п’ятницю його дует був найкращим із перевагою в 10 секунд над іншим Себом. Той знайшов чим відповісти. У певний момент часу чинний Чемпіон відірвався на 24,6 секугди на 15-ому відрізку. І саме тут чогось не вистачило. На СД16 у Toyota GR Yaris Rally1 Ож’є/Вейяса відбувся прокол покришки. Боротьбу завершено? Ні в якому разі! На «павер стейджі» гонщики скорочують відрив до 0,5. Але Ож’є та Вейяс тільки другі. Ще й 10 секунд за фальстарт здобули. І, в свою чергу, це означало перемогу Себастьєна Льоба – 80 в його кар’єрі! І першу для Ford Puma Rally1 в новій ері. Враховуючи, що рівно 20 років тому Льоб та Елена уперше перетнули фінішну стрічку змагань в князівстві першими в абсолюті (але отримали штраф у 2 хв), а Ford Puma S1600 була найкращою в заліку JWRC, можна сказати, що історія повторюється. Власне, як і у випадку з Ізабель Ґальміш. Бо саме це ралі починало WRC 1973-ого. Першим штурманом-переможцем етапу в історії стала Мішель Петі. Її успіх зі стартом ери WRC повторила Фабріція Понс у 1997-ому (пілотами відповідно були Жан-Клод Андрю на Alpine-Renault A1800 та П’єро Ліатті на Subaru Impreza WRC). І тепер щось подібне трапилося для Ізабель…
Якщо коротко про решту учасників, то Hyundai i20 N Rally1 виявився поки досить «сирим» автомобілем, Елфін Еванс перестарався, коли погнався за, вочевидь, кращими гонщиками ніж він сам. А тому, формально, лідером стають Калле Рованперя та Йонне Халтунен на ще одній Toyota GR Yaris Rally1. Для фінів доволі складно пройшли перші відрізки, але надалі вони призвичаїлися до умов. І хоча екіпаж фінішу дістався четвертого місця, виграний «павер стейдж» приносить загалом їм більше балів ніж Крейґу Бріну та Полу Нейґлу на Ford Puma Rally1.
Але про них більш акцентовано якось наступного разу. Зараз же восьма (а може й 9-а перемога, якщо взяти до уваги незараховану спробу-2002) на 90-ому «Ралі Монте-Карло» принесла 80-у перемогу Себастьєну Льобу (він нарешті випередив свого колишнього штурмана за цим показником) на 70-у річницю Французької Федерації Автомобільного Спорту FFSA у 50-ому ювілейному Чемпіонаті Світу WRC. І так, тепер він старший за Джузеппе Фаріну чи Хуана-Мануеля Фанхіо за часів їх останніх перемог у Формулі 1. Ви за нього можете не вболівати, але не радіти успіхом видатного спортсмена точно не можете! Ось у чому полягає феномен Себастьєна Льоба.
Побачити найяскравіші моменти перегонів у Монте-Карло, де гонщики здобули свої перші залікові очки, можна в ефірі Першого Автомобільного телеканалу. Дивіться хайлайт першого етапу на каналі 26 січня о 21:00. Генеральним партнером трансляцій WRC в Україні на Першому Автомобілі є бренд WOLF.
P.S.: А своє досягнення на подіумі Супер Себ відзначив сальтом назад, як і під час здобуття першого титулу Чемпіона Світу – в Корсиці-2004! Але краще один раз побачити. А то й ще не один…