Цьогоріч траса в бельгійському Спа-Франкоршам приймає вже четвертий етап Чемпіонату Світу. Після старту сезону WEC, гонки Формули-1, якої фактично не було, та етапу WRC, на якому тріумфували місцеві улюбленці, черга дійшла і до World RX.
Спа свого часу замінила трек Меттет імені Жуля Тахені, на якому відбувалися Світові етапи, але з 2019-ого року локацію було змінено, як і назву самого етапу. Відтепер етап офіційно є змаганням регіону Бенілюкс.
Минулого року це змагання було включене в календар, але не відбулося через пандемію, тому за два роки після попереднього проведення склад пілотів суттєво змінився, а кілька учасників відтепер змагалися за титул Чемпіона Європи.
Тіммі Хансен – єдиний учасник фіналу-2019, почав задавати темп із тренувань. Його темп на колі, довжиною 913 метрів, склав 31.752 секунди. Це не порівняти із загальною протяжністю треку в 7 км, але наявність асфальтової ділянки «О’Руж-Радільйон» без подальшого розгону по прямій «Кемель» дозволяла уболівальникам на трибунах постійно спостерігати за боротьбою в усіх категоріях.
Якщо говорити про суперників лідера заліку World RX, то доволі швидко саме Юхан Крістофферссон склав конкуренцію Тіммі, а Кевін Аббрінґ став справжньою несподіванкою етапу. На вільній практиці усі троє вмістилися в 0,153 секунди. А вже перша кваліфікація була в активі нідерландця за кермом Renault Mégane R.S. Крістофферссон відповів перемогою в другій кваліфікації, чим здавалося б очолив залік етапу, поки його опоненти мали труднощі: Кевін Хансен вибив Аббрінґа та здобув штрафний час, а Ніклас Ґрьонхольм, як і в другій гонці у Ризі, програв у штовханині з Юханом. Тіммі Хансен тримав другий результат.
А в неділю відбулися ще дві квали, які виграли Ґрьонхольм та Аббрінґ. Крістофферссон не втримав лідерство, оскільки саме Кевін на домашньому треку був нестримним – саме він здобув для себе історичний поул у першому півфіналі. Дует лідерів Чемпіонату Світу розташувалася за Аббрінґом у першому напівфіналі, а їх основні опоненти знову мали з’ясовувати стосунки між собою на першій лінії поля в ПФ2.
Надалі драми вистачило на обидва заїзди.
Найбільше було шкода саме Аббрінґа, оскільки пілота розвернув Тіммі Хансен, чим позбавив його можливості позмагатися і загальну перемогу. Хоч як Тіммі на фініші не вибачався перед нідерландцем, це не врятувало й самого шведа від штрафу, який відкинув його на третє місце. В даному випадку ще один вік-енд приніс технічні неполадки Seat Ibiza Тімо Шайдера, а Ерве Кнапік та його Citroën DS3 не могли конкурувати за темпом з рештою учасників заїзду. З остаточним сходом Аббрінґа до фіналу потрапляти обидва Хансени та Антон Марклунд, який у протоколі зайняв місце між Кевіном та Тіммі.
У другому півфіналі черговий раунд штовханини у Нікласа Ґрьонхольма виграв Крістофферссон, причому в даному випадку контактна боротьба була в межах правил. Швед собі впевнено поїхав уперед – до першого стартового місця на фінал, а фін зі шведським прізвищем намагався відігратися. І якщо з Ford Fiesta Оллі О’Донована та Юхи Рютконена проблем не виникло, вже до свого напарника по GRX-SET World RX Team або напарника Крістофферссона дотягнутися не вдалося – Ніклас пропускав третій фінал у сезоні.
У фіналі Крістофферссон зі старту помчався від Кевіна Хансена, а їх переслідував Кріжштіан Шжабо. Через занадто розложисту їзду на своєму Hyundai i20 Марклунд одразу випустив поперед себе Тіммі Хансена. Місцевий пілот Енцо Іде після джокера також випередив шведа. Інший швед – Тіммі Хансен – до кінця заїзду впритул у кожному повороті атакував Шжабо, але угорець вистояв і вперше в кар’єрі піднявся на подіум етапів World RX, підтримавши четвертим подібним досягненням у сезоні команду Маркуса Ґрьонхольма. Для угорця цей етап також був ювілейним, але усього 20-им.
Перемога ж Крістофферссона з Audi S1 команди Маттіаса Екстрьома дозволила йому випередити другого на етапі Кевіна Хансена в Чемпіонаті та стати головним переслідувачем його брата Тіммі, який вперше в сезоні не потрапив на подіум. Сімейна команда Кеннета Хансена на Peugeot 208 продовжила командне лідерство.
Окремо варто відмітити молодшу категорію RX2e, змагання в якій проводяться на електромобілях, силует яких нагадує Ford Fiesta. Тут визначилися два фаворити сезону – фін Йессе Калліо та бельгієць Ґійом де Ріддер. Зі старту саме останній випередив свого суперника і поїхав до перемоги. До речі, другої в сезоні для бельгійців на етапах Чемпіонату Світу в Спа – після Т’єррі Ньовілля та Мартійна Видаґе в WRC. Досвід виступів на техніці RX2 в Чемпіонаті Швеції та Нордичних країн дозволив Ісаку Шйоквісту здобути другий подіум в сезоні та розраховувати на боротьбу за це саме місце за підсумками сезону. А ось Клара Андерссон, яка раніше вже стала цього року Чемпіонкою Швеції на BMW 1-ої серії, лише дебютувала на більш потужній і незнайомій техніці. Тим не менше, Клара дісталася фіналу, де зайняла солідне четверте місце. Пабло Суарез та Патрік О’Донован (син Олівера з World RX) та конкуренти Шйоквіста за бронзу сезону поступилися шведці, хоч і проводять сезон повністю. Цікаво, що пізніше Андерссон узяла участь в тестах серії Extreme E на Сардинії. Виступ регулярних пілотес цих змагань в RX2e став значно скромнішим: Крістіна Джампаолі-Зонка та Лайя Санц були восьмою та десятою відповідно.
А ось головним переможцем вік-енду став Андреас Баккеруд. Норвежець у день свого 30-річного ювілею виграв етап в заліку EuroRX та разом із тим став Чемпіоном Європи. Бажаємо віце-чемпіону Світу подальших успіхів та повернення до головної Серії вже у наступному році.