X

Усі подробиці про радар контролю швидкості TruCam і його використання в Україні

С сегодняшнего дня на отечественных дорогах появятся инспектора патрульной полиции, снабженные устройствами измерения скорости TruCam. Как будет внедряться процесс фото/видеофиксации в Украине, учла ли полиция свои предыдущие ошибки, и что это за прибор – радар TruCam?

8 жовтня 2018 року в приміщенні медіа-центру Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, перший заступник начальника Управління патрульної поліції, представив пресі портативний пристрій вимірювання швидкості TruCam, який правоохоронці використовуватимуть на дорогах України.

Відтепер, поки що у вигляді пілотного проекту, патрульна поліція почала застосовувати ці пристрої на дорогах Києва і тринадцяти областях України. Цей проект, тривалість якого становить 1 тиждень, покликаний стати превентивним заходом – у цей період автолюбителів не штрафуватимуть.

Упродовж цього тижня під час фіксації перевищення дозволеної швидкості транспортний засіб зупинятимуть і повідомлятимуть водія про скоєне порушення.

А ось починаючи з 16 жовтня вже набуде чинності система покарання автомобілістів «гривнею». У випадку перевищення швидкості більше, ніж на 20 км/год від дозволеної, штраф становитиме 255 грн, на понад 50 км/год – 510 грн.

 Як і де будуть застосовувати радари TruCam

За словами Олексія Білошицького, пристрій вимірювання швидкості TruCam зараз буде використовуватися лише на міських дорогах і трасах міжнародного значення. Обов’язковою при цьому буде наявність попереджувального знаку про проведення фото/відеофіксації і розміщення радара біля службового автомобіля патрульної поліції з увімкненими проблисковими маячками синього кольору.

Перелік автодоріг, на яких буде така фіксація, розміщений на сайті і сторінці в фейсбуці патрульної та Національної поліції. Це, передусім,  місця підвищеної аварійності, де найпоширенішою причиною ДТП стає перевищення швидкості. Перелік таких місць буде змінено і доповнено

Чи витримав TruCam сертифікацію та перевірку

По-перше, це ті  самі пристрої, які поліція вже використовувала раніше і застосування яких свого часу було визнано судами незаконним. Тоді експлуатація приладів TruCam була правильно прописана в чинному законодавстві, а саме обладнання не витримало необхідної перевірки.

Зараз нормативна база врегульована, а необхідна перевірка, за словами Білошицького, була проведена сертифікованими державними експертами. Вона підтверджує правильну роботу кожного з вузлів і програмного забезпечення пристрою TruCam. Періодичність такого «калібрування» (яка супроводжується видачею відповідного акта) – 1 раз на рік.

Будь-якої додаткової сертифікації прилад не потребує. За словами заступника начальника Управління патрульної поліції, обумовлена ​​законами України сертифікація таких контрольно-вимірювальних приладів відбувається під час їх ввезення на митну територію України.

Таку сертифікацію камери TruCam пройшли свого часу, коли вперше були офіційно завезені в нашу країну. І кожен з таких приладів обійшовся українському бюджету приблизно в $ 10 000.

Як працює TruCam і чи має він захист

Прилади вимірювання швидкості TruCam мають робочу дистанцію 1200 метрів з можливістю збільшення діапазону до 1500 метрів. При цьому сама фото- і відеофіксація правопорушення може здійснюватися на відстані 70 метрів.

 

Застосовується TruCam або в ручному режимі, або методом установки на триногу.

Для проведення вимірювання швидкості ТЗ інспектор «прицілюється» радаром у бік одного конкретного автомобіля, «ловить його у фокус», після чого натискає на “курок” і веде зйомку аж до характерного звуку (приблизно 10 секунд).

У випадках, коли радар TruCam не фіксує порушення швидкісного режиму, відеозйомка автомобіля в радарі не зберігається.

Якщо ж відбувається фіксація порушення швидкісного режиму, відео про інцидент автоматично кодується і зашифрованим зберігається на знімній SD-карті. На кадрах з’являються дата і час зйомки, а також геолокаційна позначка з координатами місця її проведення. За допомогою такого захисту забезпечується неможливість подальшого коригування і втручання в зйомку. Тобто інспектор, який застосовує пристрій, не може змінити або вилучити запис.

Читайте також:
Как будет работать видеофиксация нарушений ПДД Украины

Також TruCam має систему «лічильника» правопорушень (систему послідовного порядку записів). У разі спроби інтервенція в цю систему (вилучення, часткова зміна запису) технічний відділ «знімає» інформацію з пристрою за допомогою особливого програмного забезпечення і буде бачити момент втручання. Тобто і в цьому випадку «підчистити» відеозапис правопорушення стає неможливим.

Скілько приборів вимірювання швидкості TruCam працюватиме на дорогах України

Нині у співробітників патрульної поліції України лише 25 таких пристроїв, які витримали необхідну законодавчо перевірку («калібрування»).

У міру того, як правильність роботи інших пристроїв буде підтверджено, їх на дорогах побільшає. Однак скільки всього надійде до поліції – наразі невідомо.

Радари на українських дорогах – лише перший крок

Запровадження пристроїв TruCam називається першим кроком у введенні всеосяжної системи фото/відеофіксації правопорушень на дорогах України.

Другим кроком стане розміщення стаціонарних камер у службові автомобілі патрульної поліції (це будуть не камери TruCam). Регулювання цього кроку обумовлено в програмі Безпеки дорожнього руху, а фінансування передбачено Дорожнім фондом.

І, звісно, одним з головних кроків у впровадженні загальнонаціональної програми фото/відеофіксації правопорушень стане введення системи автоматичної фіксації порушень.

Законодавче обґрунтування застосування стаціонарних камер в автомобілях поліції та камер автоматичної фіксації поки що в стадії розробки і остаточного обговорення.