Шведський виробник має намір перенести випуск своїх електричних кросоверів EX30 та EX90 з Піднебесної до Бельгії через введення “загороджувальних” мит Євросоюзу на імпорт електромобілів китайського виробництва.
Нагадаємо, що Єврокомісія має намір запровадити обмеження на ввезення на територію ЄС китайських електромобілів. Щоб зменшити витрати шведський Volvo, що входить у багатонаціональну “сім’ю” китайського концерну Geely, організує виробництво своїх “електричок” на заводі в Бельгії. В цей час в країнах ЄС електромобілі китайського виробництва обкладаються 10%-м митом, але місцеві лобісти хочуть збільшити його до 15-30%.
Виробництво електрокросу Volvo EX30 розпочалося у Китаї на заводі компанії в Чжанцзякоу наприкінці минулого року. Звідси машини вирушають не лише на внутрішній ринок, а й за межі Піднебесної. У Volvo вже давно планували налагодити виробництво EX30 на заводі в бельгійському Генті, і, ймовірно, загроза введення нових мит прискорить цей процес.
Європейська комісія розпочала розслідування щодо китайських електромобілів у жовтні минулого року та вважає, що ціни на них штучно підтримуються на низькому рівні коштом «величезних державних субсидій». Очікується, що ЄС повідомить Китай про нові мита цього тижня, і країна матиме чотири тижні, щоб надати докази, які спростовують висновки ЄС. У листопаді всі держави-члени повинні підтримати рішення щодо введення нових мит.
За даними аналітиків, ціни на китайські автомобілі в Європі вдвічі перевищують їхню вартість у країні-виробнику, але навіть при цьому вони нижчі за ціни на аналогічні моделі європейських брендів. Середня вартість китайського електромобіля в Європі у 2023 році становила $28,9 тисячі.
Нагадаємо, що нещодавно виробництво флагманського електрокросу Volvo EX90 стартувало на американському заводі компанії.